BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krupski Rafał
Tytuł
Okazje jako przedmiot badań w zakresie zarządzania strategicznego
Business Opportunities as a Research Subject in Strategy Management
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 156-162, rys., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Niekonwencjonalne zarządzanie
Strategic management, Unorthodox management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor przedstawił rozważania na temat istoty i roli okazji w rozwoju przedsiębiorstwa na podstawie badań własnych, przeprowadzonych wśród firm średnich, małych i mikro. Ponad to, przedstawił nowy paradygmat - określenie strategii organizacji w burzliwym otoczeniu.

The article presents a new paradigm's basis - the identification of an organization strategy in a turbulent environment. The structure of a mentioned strategy concerns resources, business opportunities and their filter, identification and application. The link of these elements is an organization's mission - the only one element derived from classic conceptions. Moreover, the article presents the results of research confirming the great role of a new strategy's formulating. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Collins J.C., Porras J.I., Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm, Jacek Santorski Wydawnictwa Biznesowe, Warszawa 2003.
  2. Krupski R., Badania nad oryginalnością zasobów przedsiębiorstwa, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja, red. J. Skalik, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1141, AE, Wrocław 2006a.
  3. Krupski R., Elastyczność polskich przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" 2005a nr 11.
  4. Krupski R., Formułowanie strategii w ujęciu szkoły zasobowej, "Współczesne Zarządzanie" 2006b nr 2.
  5. Krupski R., Metody badania elastyczności przedsiębiorstwa, [w:] Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - celowość, skuteczność, efektywność, red. H. Jagoda, J. Lichtarski, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1104, AE, Wrocław 2005b.
  6. Krupski R., Operacjonalizacja strategii przedsiębiorstwa działającego w turbulentnym otoczeniu, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie. Analiza krytyczna, red. K. Zimniewicz, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej, AE, Poznań 2006c.
  7. Krupski R., Planowany czy nie planowany rozwój małych firm. Co z teorią zarządzania strategicznego, "Przegląd Organizacji" 2005c nr 3.
  8. Krupski R., Redefiniowanie strategii organizacji, "Przegląd Organizacji" 2007 nr 3.
  9. Krupski R., Strategiczność zasobów, "Przegląd Organizacji" 2006d nr 9.
  10. Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 2000.
  11. Skat-Rordam P., Zmiany decyzji strategicznych. Wykorzystywanie okazji rynkowych do rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  12. Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, red. R. Krupski, PWE, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu