BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wiercińska Aleksandra
Tytuł
Granice między kreatywna, agresywną i oszukańczą rachunkowością
Differences Between Creative, Aggressive and Fraudulent Accounting
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2008, nr 2, s. 141-150, tab., rys., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Rachunkowość, Informacyjna funkcja rachunkowości, Kreatywność
Accounting, Information function of accounting, Creativity
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano problem terminologii używanej w kontekście słynnych oszustw księgowych, których dopuściły się wielkie korporacje takie jak Enron, Worldcom itp. Celem artykułu było przedstawienie różnic pomiędzy takimi pojęciami jak kreatywna, agresywna i oszukańcza rachunkowość, które są często niesłusznie zamiennie stosowane.

The issue of terminology connected with accounting frauds, which has been committed by famous companies such as Enron, Worldcom etc., is brought up in the article. The author tries to explain the main differences between such terms as creative, aggressive and fraudulent accounting, which are often wrongly, alternatively used. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ämat O., Blake J., Dowds J.(1999), The ethics of creative accounting, Economic Working Paper, http://econpapers.repec.org/scripts
  2. Ämat O., Blake J., Oliveras E..(l999), The struggle against creative accounting: is "true and fair view" part of the problem or part of the solution?, Working Paper, http://econpapers.repec.org/scripts
  3. Brzezin W. (1998), Ogólna teoria rachunkowości, WPC, Częstochowa
  4. Gierusz B., Martyniuk T. (2007), Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa w sprawozdaniu finansowym, w: Rachunkowość w teorii i praktyce, Tom III, Sprawozdawczość i analiza finansowa, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań
  5. Kamiński R. (2002) Polityka bilansowa przedsiębiorstwa a koncepcja prawdziwego i wiernego obrazu, Problemy rachunkowości, marzec-kwiecień 2002
  6. Krzywda D. (2003), Kreatywna rachunkowość a bezpieczeństwo obrotu gospodarczego, w: Rewizja finansowa a zmiany w prawie gospodarczym, KIBR, Warszawa
  7. Mączyńska E. (2002), Nie twórcza, tylko agresywna, Gazeta Prawna, nr 219
  8. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości 1994, International Accounting Standards Committee, SKwP
  9. Międzynarodowe Standardy Rewizji Finansowej 2001 (2002), Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa
  10. Moczydłowska W. (2002), Kreatywna tak, agresywna nie, Gazeta Prawna, nr 229
  11. Sawicki K. (2003) Kontrola jakości auditingu a rachunkowość kreatywna, oszustwa i błędy, w: Rewizja finansowa a zmiany w prawie gospodarczym, KIBR, Warszawa
  12. Sawicki K.(l 995) Rachunkowość finansowa przedsiębiorstw, praca zbiorowa pod red. K. Sawickiego, Wrocław
  13. Sawicki K.(1998), Polityka bilansowa jako element polityki ekonomicznej firmy w Polityka bilansowa i sprawozdawczość finansowa w zarządzaniu firmą, Praca Zbiorowa pod redakcją K. Sawickiego, EKSPERT, Wrocław
  14. Surdykowska S. (2004), Rachunkowość kreatywna a MSR/MSSF, w: Polska szkoła rachunkowości, SGH, Warszawa
  15. Świderska G. K (2003) Zmiany w prawie gospodarczym a kreatywna rachunkowość, w: Rewizja finansowa a zmiany w prawie gospodarczym, KIBR, Warszawa
  16. Ustawa o rachunkowości z dn. 24 września 1994r.
  17. Wąsowski W. (2005), Kreatywna rachunkowość-fałszowanie sprawozdań finansowych, Diffin, Warszawa
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu