BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bendkowski Jacek
Tytuł
Przesłanki tworzenia wirtualnych sieci wiedzy na podstawie koncepcji "wspólnoty działań"
Distributed Knowledge Networks Based on CoPs
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 1, s. 120-127, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Wiedza, Zarządzanie wiedzą, Systemy informatyczne, Więzi społeczne
Knowledge, Knowledge management, Computer system, Social bond
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono różne podejścia do zarządzania wiedzą oraz scharakteryzowano koncepcję "wspólnoty działań" oraz jej zastosowanie w zarządzaniu wiedzą w organizacjach. Przedstawiono funkcjonowanie i rozwój "wspólnoty działań" w środowisku rozproszonym.

Organizations now have to cope with the increasing internationalization of business, which necessitates collaboration and knowledge sharing simultaneously across time and space. Therefore there is a need to change the way we think, how knowledge is shared in organizations and distributed in groups. This paper presents Lave and Wenger's theory of Communities of Practice (CoPs) as a new approach to knowledge sharing, as well as the premises for its functioning in distributed environments using Hildreth, Wright and Kimble's case study, which explores the functioning of a CoP in a major US corporation across national boundaries. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bendkowski J. [2008], Wspólnota działań jako metoda zarządzania wiedzą w organizacjach, "Przegląd Organizacji" (w druku).
  2. Bradshaw P., Powell S., Terrell I. [2004], Building a Community of Practice: Technological and Social Implications for a Distributed Team |w:| Knowledge Networks: Innovation through Communities of Practice, red. P. Hildreth, C. Kimble, Idea Group, Hershey.
  3. Brown S.J., Gray S.E. [1995], The People are the Company, Fast Company, http://www. fastcompany.com/online/01/people.html.
  4. Davenport T.H., Prusak L. [1998], Working Knowledge. How Organizations Manage What They Know, "Harvard Business Review".
  5. Kimble C., Hildreth P., Wright P. [2001], Communities of Practice: Going Virtual [w:] Knowledge Management and Business Model Innovation, red. K.-P. Mehdi, Idea Group Publishing, Hershey.
  6. Lave J., Wenger E. [1991], Situated Learning. Legitimate Peripheral Participation, Cambridge University Press, Cambridge.
  7. Nonaka I. [1991], The Knowledge Creating Company, "Harvard Business Review", vol. 69.
  8. Orr J. [1990], Sharing Knowledge Celebrating Identity: War Stories and Community Memory in a Service Culture [w:] Collective Remembering: Memory in Society, red. D.S. Middleton, D. Edwards, Sage Publications, Beverley Hills.
  9. Polanyi M. [1967], The Tacit Dimension, Routledge and Kegan Paul, London.
  10. Wenger E. [1998], Communities of Practice. Learning, Meaning and Identity, Cambridge University Press, Cambridge.
  11. Wickramasinghe N., Lubitz D. von [2007], Knowledge-based Enterprise. Theories and Fundamentals, Idea Group Publishing, Hershey.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu