BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bukowska Urszula (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Szkolenie pracowników a kształtowanie wizerunku pracodawcy
Training Employees and Employer Branding
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 1, s. 155-161, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Kapitał ludzki, Inwestowanie w kapitał ludzki, Szkolenie pracowników, Wizerunek przedsiębiorstwa
Human capital, Investments in human capital, Manpower training, Company image
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono zagadnienie wizerunku pracodawcy, kształtowania takiego wizerunku na rynku pracy oraz wpływ szkoleń oferowanych pracownikom na pozytywny wizerunek pracodawcy.

The paper defines employer brand and examines how it is created. Because training is one of the most important expectations employees have of an organization, we attempt to clarify the impact on employer branding. We also establish what kind of expectations concerning the training courses the stakeholders have, both on the internal and external labour markets. The course of action employers should take in order to - thanks to training courses - improve their brand on these labour markets is discussed as well. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Black S. [ 1998|, Public Relations, ABC, Warszawa.
  2. Briner R., Conway N. [2006J, Protecting the Psychological Contract, ..Personnel Today", November 21.
  3. Bukowska U. [2002], Rozwój kompetencji pracowników [w:] Rozwój pracowników. Przesłanki, cele, instrumenty, red. A. Szatkowski, Poltext, Warszawa.
  4. Cooper N. [20081, Brand on the Run, "Personnel Today", January 22.
  5. Hellriegel D., Jackson S., Slocum J. [2005], Management. A Competency - Based Approach. Thomson / South - Western, Singapore.
  6. Leary-Joyce .1. [2007], Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer Business, Kraków.
  7. Lester S.W., Kickul J. [2001 ], Psychological Contracts in the 21st Century. What Employees Value Most and How Well Organizations Are Responding to These Expectations, "HR Human Resource Planning", vol. 24, nr 1.
  8. Lipka A. [2005], W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, Warszawa.
  9. Spitzmuller M, Huntington R., Wyatt W., Crozier A. [2002|, Building a Company Brand to Attract Talent, "Workspan", nr 45.
  10. Uniwersalny słownik języka polskiego [2003], red. S. Dubisz, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  11. Vorster G. [2008], Delivering Results, "Personnel Today", January 22.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu