BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Malara Zbigniew
Tytuł
Strategie wygrywające w teorii i praktyce
Winning Strategies in Theory and Practice
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 216-226, rys., bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Strategia zarządzania, Przewaga konkurencyjna, Strategia przedsiębiorstwa
Management strategy, Competitive advantage, Corporation strategies
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor rozpoczął od przedstawienia teoretycznych podstaw tzw. strategii wygrywającej. W następnej części omówił relacje i związki zachodzące pomiędzy strategią a przewagą konkurencyjną w praktyce współczesnego przedsiębiorstwa.

The main aim of the paper is to discover theoretical and practical prerequisites and solutions used in forming and implementing the winning strategies. The rudimental premises of formulating strategies in the global context of economy and key conditions in their implementation are presented. The role and meaning of the chain value and its elements are described too. The source of strategies and their types are presented as well. Finally, the model of business and the features of its functioning are discussed. In conclusion, the paradigm of inconstancy (changing) the enterprise's success and the necessity of searching the new solutions and sources, useful in formulating the winning strategies of contemporary enterprise, are precised. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Day O.S., Marketing Driven Strategy, Free Press, New York 1990.
  2. Gierszewska G., Wawrzyniak B., Globalizacja. Wyzwania dla zarządzania strategicznego, Poltext, Warszawa 2001.
  3. Koźmiński A.K., Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999.
  4. Langley J.C., Holcomb M.C., Creating Logistics Customer Value, Colier McMillan Publishing, New York 1985.
  5. Malara Z., Metodyka dokonywania zmian restrukturyzacyjnych w obszarze organizacji i zarządzania przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1998.
  6. Malara Z., Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce. Wyzwania współczesności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  7. Malara Z., Restrukturyzacja organizacyjna przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2001.
  8. Marchesnay M., Zarządzanie strategiczne. Geneza i rozwój, Poltext, Warszawa 1994.
  9. Nowakowski M.K., Biznes międzynarodowy - obszary decyzji strategicznych, Key Text, Warszawa 2000.
  10. Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa, 2002.
  11. Penc J., Zarządzanie w warunkach globalizacji, Difin, Warszawa 2003.
  12. Porter M.E., Competitive Advantage, Free Press, New York 1995.
  13. Porter M. E., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1996.
  14. The Blackwell Encyclopedic Dictionary of Strategie Management, D.F. Channon Edition, Blackwell Business, Maiden (MA) 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu