BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jabłoński Marek
Tytuł
Diagnoza kompetencji pracowniczych w organizacjach uczących się - przedsiębiorstwach stosujących nanotechnologie
Employees' Competencies in Terms of the Learning Organization Within Enterprises Using Nanotechnologies
Źródło
Nauka i Gospodarka, 2009, nr 1, s. 51-58, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Kompetencje, Organizacje uczące się, Zbiory rozmyte
Competences, Learning organisations, Fuzzy sets
Uwagi
summ.
Abstrakt
Opracowanie prezentuje wyniki badań empirycznych w zakresie diagnozy kompetencji pracowniczych charakterystycznych z perspektywy organizacji uczącej się w przedsiębiorstwach, które kwalifikują się do zbioru organizacji uczących się. W artykule zidentyfikowano obiekty badań szczegółowych, zaprezentowano metodykę postępowania badawczego, scharakteryzowano poziomy kompetencji pracowniczych i ich poszczególnych atrybutów. Określono także wpływ realizowanych procesów pracy na zdiagnozowane kompetencje pracownicze. (streszcz. oryg.)

Paper presents empirical study results in diagnosis of employees' competencies that are characteristic for learning organization. Paper presents study objects, methodology and it describes the levels of employees' competencies and their attributes. Moreover, article shows the influence of business process on diagnosed competences especially its levels. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Garvin D.A., Building a Learning Organization, "Harvard Business Review", 1993, Vol. 71, Nr 4.
  2. Jabłoński M., Metoda pomiaru kompetencji pracowniczych w oparciu o logikę zbiorów rozmytych, "Organizacja i Kierowanie", 2007, nr 1.
  3. Levitt В., March J., Organizational Learning, "Annual Review of Sociology", 1988, Nr 14.
  4. Mikołajczyk Z., Zarządzania procesem zmian, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, Katowice 2003.
  5. Mikuła B., W kierunku organizacji inteligentnych, Wydawnictwo Antykwa, Kraków 2001.
  6. Senge R, Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  7. Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-1092
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu