BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nogalski Bogdan, Butkiewicz Grzegorz
Tytuł
Czynniki strategicznego sukcesu instytucji edukacyjnej MBA w Polsce : Identyfikacja i ocena empiryczna
The Key Success Factors in Strategic Success of MBA Educational Institutions in Poland : Identification and Empirical Evaluation
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 256-266, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Przewaga konkurencyjna, Master of Business Administration (MBA), Szkolnictwo wyższe
Competitive advantage, Master of Business Administration (MBA), Higher education
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zasadniczym celem autorów była identyfikacja i empiryczna ocena tych czynników, które są kluczowe dla osiągnięcia i utrzymania przewagi konkurencyjnej instytucji edukacyjnych MBA, działających na polskim i zagranicznym rynku. Autorzy przedstawili w syntetycznym zarysie wyniki badań, przeprowadzonych na starannie dobranej grupie instytucji działających na certyfikowanych rynkach międzynarodowych MBA.

The elaboration concentrates on the identification and evaluation - based on empirical analysis-of behaviour patterns which allowed MBA educational institutions to achieve sustainable competitive advantage. The authors describe a model which should present a theoretical basis for process development necessary to obtain strategic market success. The article elaborates that there is a necessity of environment monitoring and it also suggests that strategic success of an MBA educational institution in Poland can be obtained when the competitive advantage is built on: unique competences, strong reputation and quality and wide variety of carefully chosen programmes. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Altbach P.G., Kelly D., Lulat Y.G.M, Research on Foreign Students and International Study: An Overview and Bibliography, Praeger, New York 1985.
  2. Altbach P.G., Impact and adjustment: foreign students in comparative perspective, "Higher Education" 1991 vol.21 nr 3.
  3. Butkiewicz B., Czynniki budowania przewagi konkurencyjnej w usługach edukacyjnych na studiach MBA, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2008 (rozprawa doktorska, maszynopis).
  4. Constantine K., An Annotated and Extended Bibliography of Higher Education Marketing, American Marketing Association, Chicago 1986.
  5. Fullan M, Odpowiedzialne kierowanie szkołą, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  6. Kotler P., Fox K.F.A., Strategic Marketing for Educational Institutions, Prentice-Hall, Englewood Cliffs (N.J) 1985.
  7. Lado A.A., Boyd N.G., Wright P., A competency-based model of sustainable competitive advantage: toward a conceptual integration, "Journal of Management" 1992 vol. 18 nr 1.
  8. Michalski E., Marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  9. Smart D., Ang G., Enhancing Australia's Recruitment of International Students: A Survey of Taiwan, Policy Paper nr 15, May, Asia Research Centre, Murdoch University, Perth 1995.
  10. Stern L, Ansry A., Coughlan A., Kanały marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu