BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pomykalski Przemysław
Tytuł
Zmiany strategiczne w kształtowaniu innowacyjności przedsiębiorstwa
Strategic Changes in Shaping of an Innovative Company
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 309-318, rys., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Tworzenie wartości, Innowacyjność przedsiębiorstw, Przewaga konkurencyjna
Value creation, Enterprise innovation, Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem rozważań autora były zmiany strategiczne w kształtowaniu innowacyjności przedsiębiorstwa. Za najważniejsze autor uznał stworzenie takich instrumentów, które umożliwią zaangażowanie różnych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa. W swoich dywagacja autor położył szczególny nacisk na odróżnienie metod oceny innowacji przedsiębiorstwa od metod oceny innowacyjności przedsiębiorstwa. Przyjął jednocześnie, że ocena innowacyjności powinna pomóc w zrozumieniu potrzeby dokonywanych zmian innowacyjnych.

Innovation is one of the most important sources of competitive advantage. Value creation is the primary target, however, it allows for a small degree of flexibility in designing the strategy. Companies should use simplified financial metrics in their decision making process to ensure flexibility in their strategy that allows for faster market response and even proactive ventures. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Copeland T., Koller T., Murrin J., Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firmy, WIG Press, Warszawa.1997.
  2. Innovation in Europe. Results for the EU, Iceland and Norway, Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg 2004.
  3. JonashR.S., Sommerlatte T., The Innovation Premium - How Next Generation Companies are Achieving Preak Performance and Profitability, Arthur D. Little, Inc., Cambridge 1999, s. 74.
  4. Kaleta A., Proces wyboru strategicznego - kluczowy etap zarządzania strategicznego, [w:] Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, red. A. Kaleta, K. Moszkowicz, Wyd. AE, Wrocław 2006.
  5. Kotler Ph., Jatusripitak S., Maesincee S., Marketing narodów. Strategiczne podejście do budowania bogactwa narodowego, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  6. Kowalczyk A., Nogalski B., Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa 2007.
  7. Pomykalska B., Pomykalski P., Analiza finansowa przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2007.
  8. Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami. Globalizacja. Konkurencja. Technologia informacyjna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Łódź 2001.
  9. Romanowska M., Strategia, [w:] Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu