BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobotkiewicz Dariusz
Tytuł
Rozwój złożonych organizmów gospodarczych
Development of Complex Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 324-331, rys., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Rozwój przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo międzynarodowe, Przedsiębiorstwo wielozakładowe, Holding, Polityka marketingowa
Enterprise development, International enterprise, Multiplant enterprises, Holding, Marketing policy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem autora była próba przedstawienia tzw. złożonych ugrupowań gospodarczych (koncern, holding), które rozwinęły swoją działalność dzięki ekspansji geograficznej. Sporo uwagi autor poświęcił umiejscowieniu jednostki do spraw marketingu w strukturze takiego ugrupowania.

The article tries to present complex enterprises' development. The main focus is on geographical expansion as a development's ground of big economic entities. There are also presented various types of organizational structures of multiadministrative subjects for which territorial expansion determines various location of organizational entities for marketing in the structure of enterprises' types. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Czupiał J., Globalizacja przedsiębiorstwa, [w:] Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, red. J. Lichtar-ski, Wyd. AE, Wrocław 2001.
  2. Czupiał J., Umiędzynarodowienie zarządzania przedsiębiorstwem, [w:] Zarządzanie firmą w gospodarce rynkowej, red. J. Czupiał, Wyd. AE, Wrocław 2002.
  3. Davidson W.H., Haspeslagh P., Shaping a global organization, Harward Business Review" 1982 nr 4.
  4. Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, red. J. Mazur, Difin, Warszawa 2002.
  5. Haus B., Jagoda H., Holding. Organizacja i funkcjonowanie, PWE, Warszawa 1995.
  6. Hill W., Rieser I., Marketing - Management, Verlag Paul Haupt, Bem-Stuttgart-Vien 1993.
  7. Koziński J., Lokalizacja funkcji organicznych w strukturze ugrupowania gospodarczego, Wyd. AE, Wrocław 1996.
  8. Nieschlag R., Dichtl E., Horschgen H., Marketing, Duncker & Humbolt, Berlin 1994.
  9. Storehouse G. i in., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.
  10. Trocki M., Grupy kapitałowe. Tworzenie i funkcjonowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  11. Trocki M., Integracja i dezintegracja działalności gospodarczej - tendencje i kierunki, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 928, AE, Wrocław 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu