BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ćwiklicki Marek (Wydział Gospodarki i Administracji Publicznej)
Tytuł
Rozwój organizacyjny poprzez wdrożenie metody zarządzania
Organizational Development through the Application of Management Methods
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 1, s. 229-236, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Funkcjonowanie przedsiębiorstwa na rynku, Doskonalenie organizacji przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Struktura przedsiębiorstwa, Strategiczna Karta Wyników
Enterprises functioning in the market, Enterprises organisation improving, Enterprise management, Structure of company, Balanced Scorecard (BSC)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono jedną z metod zarządzania - strategiczną kartę wyników (Balanced Scorecard), która modyfikuje strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa oraz wywiera wpływ na działanie pozostałych elementów organizacji. Przedstawiono warunki wywoływania zmian oraz scharakteryzowano zagadnienie wywołania rozwoju organizacyjnego przez strategiczną kartę wyników w firmie ubezpieczeniowej.

This article looks at organizational development through applied management methods. The description of organizational development was prepared in the context of conditions characterizing management methods that influence development. The balanced scorecard method is also presented as a system for management. The organizational changes that occurred as a result of applying new enterprise system management was shown through the example of an insurance company. It allowed us to establish the correlations between organizational development and the application of management methods. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kaplan R., Norton D. [2002], Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  2. Griffin R. [1996], Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  3. Steinmann H., Schreyögg G. [1995], Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu