BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dąbrowski Dariusz
Tytuł
Pozyskiwanie informacji rynkowych przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek
Acquiring Market Information at the New Product Launch Stage
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 1, s. 237-244, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Produkt, Strategia produktu, Polityka produktu, Informacja rynkowa
Product, Product strategy, Product policy, Market information
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest identyfikacja informacji rynkowych potrzebnych przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek oraz określenie sposobów ich uzyskiwania. (oryg. streszcz.)

The aim of his paper is to identify market information needed for new product launches and to determine how to obtain that information. An analysis of activities undertaken at the stage of new product launch showed that various types of market information should be monitored, but it is information about customers that predominates. The most efficacious method of obtaining the needed information is a tracking study among customers. This in turn can be supported by information acquired from secondary sources (e.g. reports from panel studies, statistical data from GUS) and cross-sectional research (e.g. in-depth interviews). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adams-Bigelow M. [2005], First Results from the 2003 Comparative Performance Assessment Study (CPAS) [w:] The PDMA Handbook of New Product Development, red. K.B. Kahn, Hoboken, John Wiley & Sons, New Jersey.
  2. Cooper R.G.[2001], Winning at New Products: Accelerating the Process from Idea to Launch, Perseus Publishing, Cambridge, Mass.
  3. Crawford CM., Di Benedetto CA. [2000], New Products Management, Irwin McGraw Hill, Boston.
  4. Dyjas-Pokorska A., Porawska M. [2004], Trackingi jako specyficzny rodzaj pomiaru w badaniach marketingowych [w:] Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, red. P.B. Sztabiński, F. Sztabiński, Z. Sawiński, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
  5. Griffin A. [1997], Research on New Product Development Practices: Updating Trends and Benchmarking Best Practices, "Journal of Product Innovation Management", vol. 14.
  6. Kaczmarczyk S. [2007], Zastosowania badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i otoczenie przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  7. Kalisiak J. [1975], Nowy produkt. Planowanie i organizacja, PWN, Warszawa.
  8. Kotler P. [2005], Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  9. Olson D.W. [2005], Market Testing and Postlaunch Evaluation for Consumer Goods [w:] The PDMA Handbook of New Product Development, red. K.B. Kahn, Hoboken, John Wiley & Sons, New Jersey.
  10. The PDMA Glossary for New Product Development [2005] [w:] The PDMA Handbook of New Product Development, red. K.B. Kahn, Hoboken, John Wiley & Sons, New Jersey.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu