BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Firlej Krzysztof (Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa)
Tytuł
Implementacja międzynarodowych strategii konkurencji w spółkach z indeksu WIG-Spożywczy
Implementation of International Competition Strategies in Companies of The Warsaw Stock Exchange Index - The Food Industry (WIG-Spożywczy)
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 1, s. 275-282, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Konkurencyjność międzynarodowa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przemysł spożywczy
International competitiveness, Enterprise competitiveness, Food industry
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono badania, których celem było przedstawienie, w jaki sposób międzynarodowe strategie konkurencji stosowane w przedsiębiorstwach spożywczych mogą wpływać na ich funkcjonowanie, konkurencyjność rozwój.

One of the main aims of European food industry companies is securing constant access to new international markets. The process of internationalisation is also important for Polish companies traded on the Warsaw Stock Exchange Index - Food Industry (WIG--Spozywczy), which are concerned with the problem of strategic planning and the creation of comparative advantage in their branch. The companies strengthen their strategies in international markets by integrating with other corporations and capital groups. This papers looks at how to implement and use international company strategies in selected companies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bijman W.J.J., Tudler R.J.M., Vliet M. [1997], Agribusiness, R&D and Internationalization - Internationalization Strategies of Agribusiness Firms and Their Implication for The Firms' Knowledge-management, The Hague, NRLO, June.
  2. Chechelski P. [2002], Globalizacja w polskim przemyśle spożywczym, "Przemysł Spożywczy", nr 2.
  3. Firlej K. [2008], Stymulanty konkurencyjności w zarządzaniu spółkami z indeksu WIG--Spożywczy [w:] Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn.
  4. Pierścionek Z. [2003], Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  5. Porter M.E. [2006], Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa.
  6. Sowa K. [2006], Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych, Difin, Warszawa.
  7. Stabryła M. [2000], Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa-Kraków.
  8. Tubielewicz A. [2004], Zarządzanie strategiczne w biznesie międzynarodowym, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.
  9. World Investment Report 1996 UNCTAD [1996], Trade and Foreign Direct Investment. Report by the WTO, Nowy Jork.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu