BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wilk Joanna
Tytuł
Portal nasza-klasa.pl jako przykład strategii "błękitnego oceanu"
Nasza-Klasa.pl as an Example of the "Blue Ocean" Strategy
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 404-414, bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Strategia rozwoju, Przewaga konkurencyjna, Portale internetowe, Usługi społeczne niematerialne, Studium przypadku
Development strategy, Competitive advantage, Web portals, Non-material social services, Case study
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł był próbą pokazania specyfiki strategii "błękitnego oceanu" w nowym obszarze działalności, jakim było stworzenie serwisu społecznego. Przytoczony w artykule przykład portalu nasza-klasa.pl, pomógł przeanalizować poszczególne elementy i składowe należące do strategii "błękitnego oceanu".

The article describes the main idea and elements of the Blue Ocean Strategy and its significance in gaining the competitive advantage. It also shows the nasza-klasa.pl as the example of application of basic rules of the strategy into the business practice. Moreover, the paper presents the main factors of success and the perspectives of future development, as far as the possibilities of maintaining the competitive advantage that has been gained because of successful setting the boundaries of the market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Domasiewicz Z., Porażka Classmates.com - amerykańskiego protoplasty serwisu Nasza-klasa.pl, "Gazeta Wyborcza" 2007 (z 16.12).
  2. Kim W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes sp. z o.o., Warszawa 2005.
  3. Romanowska M., Strategie rozwoju i konkurencji, CIM, Warszawa 1998.
  4. Simon H., Przewaga konkurencyjna, "Gazeta Wyborcza" 2005 (z 11.01).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu