BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Witek-Crabb Anna
Tytuł
Misja w firmie społecznie odpowiedzialnej
Mission Statement in Socially Responsible Companies
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 415-424, bibliogr. 31 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Misja przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Strategic management, Enterprise mission, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu stawia wymagania całemu procesowi zarządzania strategicznego, jest zbudowana na wartościach, które powinny znaleźć wyraz także w kulturze i misji przedsiębiorstwa. Celem referatu było określenie cech charakterystycznych dla misji w firmie społecznie odpowiedzialnej.

The aim of this paper is to determine the characteristics of a mission statement in a socially responsible company. It seems that in order to create an effective mission statement in a CSR company, it is necessary to care for a few elements: mission integrity with the company's activities and organizational culture, inclusion of the values coherent with the CSR concept, and focus on the stakeholder needs. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bart C.K., Making mission statements count, "CA Magazine" 1999 (March).
  2. Bart C.K., Sex, lies and mission statements, "Business Horizons" 1997 (Nov.-Dec.).
  3. Blanchard K., O'Connor M., Zarządzanie poprzez wartości, Studio Emka, Warszawa 1998.
  4. Collins J.C., Porras J.I., Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm. SPM Project, Jacek Santorski Wydawnictwo Biznesowe, Wrocław 2003.
  5. David R., David F.R., It's time to redraft your mission statement, "Journal of Business Strategy" 2003 (January/ February).
  6. Dracker P.F., Myśli przewodnie Druckera, MT Biznes, Warszawa 2000.
  7. Drucker P.F., Praktyka zarządzania, wyd. 2, Czytelnik, Nowoczesność, Wyd. AE, Kraków 1998.
  8. Dwojacki P., Składniki misji - wizja przyszłości, "Przegląd Organizacji" 1995 nr 12.
  9. Freeman R.E., Gilbert D.R. Jr., Hartman E., Values and the foundation of strategic management, .Journal of Business Ethics" 1988 nr 7.
  10. Garcia-Marza D., Trust and dialogue: theoretical approaches to ethics auditing, "Journal of Business Ethics" 2005 vol. 57.
  11. Hill C.W.L., Jones G.R., Strategic Management Theory. An Integrated Approach, 4"1 ed. Houghton Miffin Company, Boston-New York 1998.
  12. Kaleta A., Misja we współczesnym przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej nr 3, WSB, Poznań 2003.
  13. Kim W.Ch., Mauborgne R., Chcesz, by pracownicy dali z siebie wszystko? Graj fair!, "Harvard Business Review Polska" 2004 (marzec).
  14. Lencioni P.M., Niech wartości naprawdę coś znaczą, "Harvard Business Review Polska" 2004 (maj).
  15. Marrewijk M. van, Werre M., Multiple levels of corporate sustainability, "Journal of Business Ethics" 2002 vol. 44 nr 2-3.
  16. Marrewijk M. van, A value based approach to organization types, toward a coherent set ofstakeholder-oriented management tools, "Journal of Business Ethics" 2004 vol. 55.
  17. Moszkowicz M., Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, PWE, Warszawa 2000.
  18. Pearce J., David F., Corporate mission statements, the bottom line, "Academy of Management Executive" 1987 vol. l nr 2.
  19. Peters T.J., Waterman R.H., Poszukiwanie doskonałości w biznesie, Medium, Warszawa 2000.
  20. Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWE, Warszawa 1996.
  21. Schein E., Organizational Culture and Leadership, a Dynamic View, Jossey Bass, San Francisco 1985.
  22. Selznick P., Leadership andAdministration, a Sociological Interpretation, Harper & Row, New York 1957.
  23. Simons T., Wysokie koszty utraty zaufania, "Harvard Business Review Polska" 2003 (maj).
  24. Simpson D., Rethinking vision and mission, "Planning Review" 1994 vol. 22 nr 5 (Sept./0ct.).
  25. Stoner J.A., Wankel C., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992.
  26. Sułkowski Ł., Organizacja w poszukiwaniu tożsamości, "Przegląd Organizacji" 2005 nr 3.
  27. Walker S.F., Marr J.W., Stakeholder Power, Perseus Publishing, Cambridge (MA) 2001.
  28. Wawrzyniak B., Polityka strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1989.
  29. Weaver G., Trevino L., Cochran L., Corporate ethics practices in the mid-1990's, an empirical study of the Fortune 1000, .Journal of Business Ethics" 1999 vol. 18.
  30. Zadek S., The Civil Corporation. The New Economy of Corporate Citizenship, Earthscan, London and Sterling 2001.
  31. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, red. R. Krupski, Wyd. AE, Wrocław 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu