- Autor
- Witek-Crabb Anna
- Tytuł
- Misja w firmie społecznie odpowiedzialnej
Mission Statement in Socially Responsible Companies - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 415-424, bibliogr. 31 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie strategiczne, Misja przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Strategic management, Enterprise mission, Corporate Social Responsibility (CSR) - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu stawia wymagania całemu procesowi zarządzania strategicznego, jest zbudowana na wartościach, które powinny znaleźć wyraz także w kulturze i misji przedsiębiorstwa. Celem referatu było określenie cech charakterystycznych dla misji w firmie społecznie odpowiedzialnej.
The aim of this paper is to determine the characteristics of a mission statement in a socially responsible company. It seems that in order to create an effective mission statement in a CSR company, it is necessary to care for a few elements: mission integrity with the company's activities and organizational culture, inclusion of the values coherent with the CSR concept, and focus on the stakeholder needs. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bart C.K., Making mission statements count, "CA Magazine" 1999 (March).
- Bart C.K., Sex, lies and mission statements, "Business Horizons" 1997 (Nov.-Dec.).
- Blanchard K., O'Connor M., Zarządzanie poprzez wartości, Studio Emka, Warszawa 1998.
- Collins J.C., Porras J.I., Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm. SPM Project, Jacek Santorski Wydawnictwo Biznesowe, Wrocław 2003.
- David R., David F.R., It's time to redraft your mission statement, "Journal of Business Strategy" 2003 (January/ February).
- Dracker P.F., Myśli przewodnie Druckera, MT Biznes, Warszawa 2000.
- Drucker P.F., Praktyka zarządzania, wyd. 2, Czytelnik, Nowoczesność, Wyd. AE, Kraków 1998.
- Dwojacki P., Składniki misji - wizja przyszłości, "Przegląd Organizacji" 1995 nr 12.
- Freeman R.E., Gilbert D.R. Jr., Hartman E., Values and the foundation of strategic management, .Journal of Business Ethics" 1988 nr 7.
- Garcia-Marza D., Trust and dialogue: theoretical approaches to ethics auditing, "Journal of Business Ethics" 2005 vol. 57.
- Hill C.W.L., Jones G.R., Strategic Management Theory. An Integrated Approach, 4"1 ed. Houghton Miffin Company, Boston-New York 1998.
- Kaleta A., Misja we współczesnym przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej nr 3, WSB, Poznań 2003.
- Kim W.Ch., Mauborgne R., Chcesz, by pracownicy dali z siebie wszystko? Graj fair!, "Harvard Business Review Polska" 2004 (marzec).
- Lencioni P.M., Niech wartości naprawdę coś znaczą, "Harvard Business Review Polska" 2004 (maj).
- Marrewijk M. van, Werre M., Multiple levels of corporate sustainability, "Journal of Business Ethics" 2002 vol. 44 nr 2-3.
- Marrewijk M. van, A value based approach to organization types, toward a coherent set ofstakeholder-oriented management tools, "Journal of Business Ethics" 2004 vol. 55.
- Moszkowicz M., Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, PWE, Warszawa 2000.
- Pearce J., David F., Corporate mission statements, the bottom line, "Academy of Management Executive" 1987 vol. l nr 2.
- Peters T.J., Waterman R.H., Poszukiwanie doskonałości w biznesie, Medium, Warszawa 2000.
- Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWE, Warszawa 1996.
- Schein E., Organizational Culture and Leadership, a Dynamic View, Jossey Bass, San Francisco 1985.
- Selznick P., Leadership andAdministration, a Sociological Interpretation, Harper & Row, New York 1957.
- Simons T., Wysokie koszty utraty zaufania, "Harvard Business Review Polska" 2003 (maj).
- Simpson D., Rethinking vision and mission, "Planning Review" 1994 vol. 22 nr 5 (Sept./0ct.).
- Stoner J.A., Wankel C., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992.
- Sułkowski Ł., Organizacja w poszukiwaniu tożsamości, "Przegląd Organizacji" 2005 nr 3.
- Walker S.F., Marr J.W., Stakeholder Power, Perseus Publishing, Cambridge (MA) 2001.
- Wawrzyniak B., Polityka strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1989.
- Weaver G., Trevino L., Cochran L., Corporate ethics practices in the mid-1990's, an empirical study of the Fortune 1000, .Journal of Business Ethics" 1999 vol. 18.
- Zadek S., The Civil Corporation. The New Economy of Corporate Citizenship, Earthscan, London and Sterling 2001.
- Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, red. R. Krupski, Wyd. AE, Wrocław 2003.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol