BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kurek Robert
Tytuł
Konkurencyjność zakładu ubezpieczeń a strategie działania zorientowane na klienta
The Competitiveness of an Insurance Institution vs. Customer Oriented Performance Strategies
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 982, s. 165-172, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Finanse i rachunkowość - teoria i praktyka
Słowa kluczowe
Ubezpieczenia, Strategia jakości, Strategia marketingowa
Insurances, Quality strategy, Marketing strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest ukazanie działań zakładów ubezpieczeń w ramach dwóch rodzajowo wybranych strategii: strategii marketingowej i strategii jakości, które podkreślają znaczenie klienta, są na niego zorientowane i właśnie pod jego kątem i na jego potrzeby są wdrażane.

The hereby article presents basic objectives of an Insurance institution, as well as one the basic ways to accomplish them, that is following customer oriented performance strategy These strategies include marketing strategy and quality strategy, which according to the author influence to the greatest extend the improvement of competition among insurance institutions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Biuletyn PUNU - Wyniki sektora ubezpieczeń za rok 1998, Departament Analiz Systemu Ubezpieczeniowego, Warszawa 1999.
  2. Jędrzejczyk L, Strategie rozwoju podmiotów sektora ubezpieczeń w warunkach globalizacji gospodarki światowej, (w:) Inwestycje finansowe i ubezpieczenia - tendencje światowe a polski rynek, Red. K. Jajuga, W. Ronka-Chmielowiec, Wrocław 2002, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 952.
  3. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa 1994.
  4. Kramer Y., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 1994.
  5. Kuhlmann K., Kasser-Pawelka G., Versicherungsmarketing, Fritz Knapp Verlag, Frankfurt am Main l992.
  6. Łańcucki J., Kształtowanie struktur organizacyjnych w działalności ubezpieczeniowej, "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 1993 nr 4-6.
  7. Niestrój R., Kształtowanie marketingowej koncepcji przedsiębiorstwa, (w:) Podstawy marketingu, Red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 1993.
  8. Nowak R., Kształcenie dla potrzeb rynku ubezpieczeń gospodarczych, "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 1999 nr 9-10.
  9. Nowatorska-Romaniak B., Marketing usług ubezpieczeniowych, Warszawa 1996.
  10. Ptaszyński P.,Marketing bezpośredni w ubezpieczeniach, "Prawo-Ubezpieczenia-Reasekuracja" 1998 nr 3.
  11. Serwis Aktualności - dodatek, "Prawo-Ubezpieczenia-Reasekuracja" 1999 nr 8
  12. Tulińska A. Ochrona interesów klientów w Unii Europejskiej, "Prawo Asekuracyjne" nr l.
  13. Urbaniak M., Ro/a systemu jakości w kształtowaniu usługi ubezpieczeniowej, (w:) Rynek upieczeń na życie w Polsce. Teraźniejszość i przyszłość, Red. J. Garczarczyk, Poznań 1997
  14. Wierzbołowski J., Społeczeństwo informacyjne a przekształcenia strukturalne i systemom gospodarce światowej. Wnioski dla Polski, "Gospodarka Narodowa" 1998 nr 7.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu