BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Perechuda Kazimierz, Szewc Waldemar
Tytuł
Metodyka samodzielnego wdrażania systemu zarządzania wiedzą w kancelarii doradztwa podatkowego
Implementing a Knowledge Management System in a Tax Consultancy
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 2, s. 223-234, rys., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą klienta, Zarządzanie wiedzą, Doradztwo finansowe, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Outsourcing, Warunki brzegowe
Customer Knowledge Management (CKM), Knowledge management, Financial consulting, Small business, Outsourcing, Boundary conditions
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono metodykę wdrażania systemu zarządzania w kancelarii doradztwa podatkowego. Zaprezentowano składowe systemu zarządzania wiedzą. Pokazano także relacje składowych systemu zarządzania wiedzą.

Implementation of a knowledge management model can be executed independently or by outsourced consulting. Implementing KMS (Knowledge Management System) in a tax consultancy office described in this paper indicates that, if some boundary conditions are met, the second method is possible. The changes that have recently occurred in the market environment, such as development of outsourcing and globalization, have necessitated the rethinking and reconstruction of knowledge management systems. The so-called "break--even point", which signals the need to change, has been reached. Knowledge is both the basic resource and the product of an office. Based upon this assumption, in the first phase of KMS implementation the components of the system - determinants, knowledge pyramids, professional specificity and a knowledge map - are determined. A network of dynamic KMS elements can be included in this set. The elements include: the relationship of the mission to the system, context (marketing) of knowledge, personnel knowledge development policy and customer knowledge development policy. In our analysis, quality management and process management are both treated as KMS tools.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Davenport G., Probst J.B. [2000], Knowledge Management, Case Book: Siemens Best Practices.
  2. Handzic M., Zhou A.Z. [2005], Knowledge Management. An Integrative Approach, Chandos Publishing.
  3. Kudert S. [2002], Doradztwo podatkowe, Datev Eg, Forum Doradców Podatkowych, Norymberga-Kraków.
  4. Perechuda K. [2007], Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  5. Scenariusze, dialogi i procesy zarządzania wiedzą [2008], red. K. Perechuda, M. Sobiń- ska, Difin, w druku.
  6. Skuteczne zarządzanie kancelarią podatkową i biurem rachunkowym [2002], red. A. Welsyng-Zielony, Forum Doradców Podatkowych, Kraków.
  7. Stańczyk-Hugiet E. [2007], Strategiczny kontekst zarządzania wiedzą, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu