BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Majchrzak Katarzyna
Tytuł
Jak zbudować nową markę?
How to build new brand?
Źródło
Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2009, nr 1, s. 72-79, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Marka produktu, Marka, Marka przedsiębiorstwa
Product brand, Brand, Enterprise's brand
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Dlaczego tylko nieliczne nowe marki wprowadzane na rynek odnoszą sukces? Istnieje szereg reguł dotyczących kreowania marek i zarządzania nimi, jednakże większość z nich nie ma charakteru uniwersalnego. Dlatego też przyjmując własną ścieżkę kreowania marki należy pamiętać, że istotą brandingu jest spełnianie obietnic. W branży naftowej dominuje koncepcja tożsamości monolitycznej (nazywana również opcją korporacyjną), ale stosuje się również koncepcję „dom marek” (branded). Taką koncepcję przyjął Polski Koncern Naftowy Orlen, rozpoczynając w 2005 roku wprowadzanie na rynek ekonomicznej marki stacji paliw. Artykuł prezentuje dylematy wyboru i drogi dojścia do powołania marki Bliska, której w roku 2008 przyznano 33 miejsce w gronie najbardziej wartościowych polskich marek. (abstrakt oryginalny)

Why do only few new brand introduced on the market bring back success? Nowadays exist various rules concerning the brand creation and management, but the majority of them has not universal nature yet. Therefore choosing the own path of mark creating one should remember, that the essence of branding is to fulfill promises. In the oil trade predominates a monolithic identity conception (called also corporate option), but the „house of brands” conception is complied also. Such conception accepted the Polish Oil Company Orlen at the beginning of the year 2005, introducing on the market an economic brand of refilling stations. The article presents the dilemmas of choice the name, and the ways of creating the new brand Bliska, which one in the year 2008 was situated at 33rd place amongst the most valuable Polish brands. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. 1) Marki polskie - Ranking najcenniejszych polskich marek, „Rzeczpospolita" 10.12.2008, dodatek, s. 6.
  2. 2) Olins W., Wally Olins o marce, Instytut Marki Polskiej, Biblioteka Akademii Marek, Seria „Gospodarka pod własną banderą", Warszawa 2004, s. 172.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-656X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu