BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobek Jacek
Tytuł
Komunikacja wymaglowana
Źródło
Marketing w Praktyce, 2009, nr 4, s. 37-40, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Zachowania komunikacyjne, Strategia komunikowania, Marketing internetowy, Marketing wirusowy
Communication behaviours, Communication strategy, e-marketing, Viral marketing
Abstrakt
Autor twierdzi, że z komunikacyjnego punktu widzenia plotka jest efektywnym mechanizmem wymiany informacji oraz idealnym narzędziem do przenoszenia wieści, zwłaszcza w sytuacjach szybkich zmian i nowości, które potrzebują ujrzeć światło dzienne i dotrzeć do opinii publicznej. Autor podaje, że w marketingu szeptanym plotka jest nośnikiem informacji marketingowej, opinii o produkcie etc. Konsumenci, rozmawiając o produkcie, usłudze czy marce, przenoszą - z ust do ust - zarówno swoje opinie, jak i hasła przekazane im przez specjalistów. A wytwarzany szum - pozytywny lub negatywny - wpływa na popularność marki. Może zachęcać do wyboru lub rezygnacji z zakupu. Według autora plotka może być nieocenionym elementem kampanii reklamowej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Allport, G. W., Postman, L. (1947). The Psychology of Rumor. New York: Holt.
  2. Bannon, L. (1995). How a Rumor Spread about Subliminal Sex in Disney's Aladdin. Wall Street Journal, October 24.
  3. Fortuna, P. (2006). Nieformalny kanał przepływu informacji - o plotkowaniu i szerzeniu pogłosek. (http://kadry.nf.pl/Artykul/7095/Nieformalny-kanal-przeplywu-informacji-o-plotkowaniu-i-szerzeniu-poglosek/kierowanie-plotka-psychologia/).
  4. Foster, E. (2004). Research on Gossip: Taxonomy, Methods, and Future Directions. Review of General Psychology, 8 (2).
  5. Guerin, B., Miyazaki, Y. (2006). Analyzing rumor, gossip and urban legends through their conversational properties. The Psychological Records, 56.
  6. Marshall, J. (1997). Labor Problems in Asia Hurt Nike's Image. Wall Street Journal, September 26.
  7. Mitchell, J. (1992). Oldsmobile Launches Ads to Show It Has a Fortune in GM's Lineup. Wall Street Journal, November 16.
  8. Lutz, R. J. (1975). Changing Brand Attitudes throught Modification of Cognitive Structure. Journal of Consumer Research, marzec.
  9. Smith, R. E., Vogt, C. A. (1995). The Effects of Integrating Advertising and Negative Word-of-Mouth Communications on Message Processing and Respond. Journal of Business Research, 32.
  10. Sójka, D. (2006). Plotka kontra reklama, (http://www.egospodarka.pl/18269,Plotka-kontra-rekla-ma.l,20,2.html).
  11. Sztumski, J. (1990). Propaganda - jej problem i metody. Skrypt przeznaczony dla studentów nauk politycznych i dziennikarstwa, seria; Skrypty Uniwersytetu Śląskiego, nr 438.
  12. Thiele-Dohrmann, K. (1980). Psychologia plotki. Warszawa: PIW.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu