BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ignyś Agnieszka
Tytuł
Outsourcing informatyczny a rozwój pracowników
IT Outsourcing and Employee Development
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 1, s. 456-465, bibliogr. 22 poz.
Słowa kluczowe
Organizacje uczące się, Wiedza, Pracownicy w przedsiębiorstwie, Outsourcing
Learning organisations, Knowledge, Employees in enterprise, Outsourcing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono krytyczną analizę konsekwencji w obszarze uczenia się organizacji, związanych ze stosowaniem outsourcingu informatycznego.

The focus of the article is on the evermore popular phenomenon of IT outsourcing, and specifically employee development. Cooperation in this field with an outside partner carries many advantages, such as increased employee knowledge arising from interaction with outsiders. However, such cooperation is not without drawbacks. A very important problem springing from IT outsourcing is that it limits the generation of knowledge because knowledge is the domain of the outside partner and not gathered actively by the organization being outsourced. Another threat is posed by a possible over-dependence on the outsider and its specific knowledge, which may increase the costs of transfer and limit the outsourced organization's flexibility. There is also the ever important issue of trust, which on the one hand is a necessity in outsourcing, but on the other hand, should always be limited. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk A.I. [2004], Wykorzystanie Internetu w szkoleniach pracowników, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 2.
  2. Bieniok H., Głód G. [2003], Organizacja ucząca się w świetle badania zachowań małych i średnich przedsiębiorstw województwa śląskiego [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie, red. K. Zimniewicz, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  3. Davenport T.H., Prusak L. [1998], Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, Boston, MA.
  4. McDougall P. [2007], IT Survival Guide: Outsourcing's Advantages, "Information Week", 1.10.
  5. Drucker P. [2000], Need to Know: Integrating E-learning with High Velocity Value Chains, A Delphi Group White Paper, www.delphigroup.com.
  6. Huysman M. [1999], Balancing Biases: A Critical Review of the Literature on Organizational Learning [w:] Organizational Learning and Learning Organization. Developments in Theory and Practice, red. M. Easterby-Smith, L. Araujo, J. Burgoyne, Sage Publications, London.
  7. Jashapara A. [2006], Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa.
  8. Krzakiewicz K. [2001], Zarządzanie wiedzą - czy nowe wyzwanie dla nauk o zarządzaniu? |w:| Przeszłość i przyszłość nauk o zarządzaniu. Zarządzanie - modele, koncepcje, strategie, red. W. Błaszczyk, B. Kaczmarek, Katedra Zarządzania, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  9. Lassey P. [1998], Developing a Learning Organization, Kogan Page, London.
  10. Maier R. [2002], Knowledge Management Systems. Information and Communication Technologies for Knowledge Management, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg.
  11. Mikuła B. [2006], Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  12. Newell S., Robertson M., Scarbrough H., Swan J. [2002], Managing Knowledge Work, Palgrave, Basingstoke.
  13. Nowak A. [2007], Outsourcing na różnych szczeblach organizacji, "Outsourcing Magazine", 1.08.
  14. Piotrowski M. [2007], Swój czy obcy, "Outsourcing Magazine", 26.09.
  15. Platonoff A.L., Sysko-Romańczuk S., Moszoro B. [2004], Innowacyjność polskich firm w gospodarce opartej na wiedzy, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 1.
  16. Senge PM. [1998], Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  17. Skyrme D.J. [1999], Knowledge Networking: Creating the Collaborative Enterprise, But- terworth-Heinemann, Oxford.
  18. Sobolewska O. [2006], E-learning w szkoleniu kadr - raport z badań, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 3-4.
  19. Stojanovic L., Staab S., Studer R. [2008], eLearning Based on the Semantic Web, Web- Net 2001, vvvvvv-i9.informatik.rvvth-aachen.de.
  20. Trocki M. [2001], Outsourcing, PWE, Warszawa.
  21. Zaliwski A. [2000], Korporacyjne bazy wiedzy, PWE, Warszawa.
  22. Żemigała M. [2007], Holistyczne podejście do zarządzania wiedzą zadaniem współczesnego menedżera, "Przegląd Organizacji", nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu