BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Goch-Kenawy Paulina
Tytuł
Mechanizmy powstawania znaczeń
Źródło
Marketing w Praktyce, 2009, nr 5, s. 24-26
Słowa kluczowe
Planowanie reklamy, Psychologia reklamy, Komunikowanie skuteczne, Strategia komunikowania
Advertising planning, Psychology of advertising, Effective communication, Communication strategy
Abstrakt
Autorka zauważa, że konsumenci nie różnią się od przeciętnego użytkownika kultury, w równym stopniu w niej uczestniczą, zatem współtworzą ją i odczytują zawarte w niej komunikaty. Zadanie polega na odnalezieniu takich znaków, które w sposób umiejętnie użyty na opakowaniu produktu pozwolą konsumentom na zdekodowanie ich jako komunikatu mówiącego o tym, co dana marka ma komunikować. Według autorki istotne jest także to, by komunikat był odczytywany powszechnie, a nie tylko w jednym kręgu kulturowym. Są znaki i symbole, które w różnych kulturach, a wręcz w różnych kontekstach różnie znaczą, podobnie jak są takie, których znaczenie na skutek doświadczeń z kulturą masową uzyskało wymiar globalny. W artykule omówiono tę kwestię na przykładzie bieli i jej postrzegania przez konsumentów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu