BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maison Dominika, Rudzińska Joanna
Tytuł
Jak z pieniędzmi radzą sobie dzieci?
Źródło
Marketing w Praktyce, 2009, nr 5, s. 36-38, wykr.
Słowa kluczowe
Dzieci, Oszczędności, Zarządzanie gotówką, Decyzje konsumenckie
Children, Savings, Cash management, Consumer decision
Abstrakt
Z przytaczanych badań wynika, że dzieci to konsumenci dysponujący liczącymi się dla rynku kwotami pieniędzy. Otrzymują je głównie od najbliższej rodziny i z wielu różnych powodów, mających odmienny wpływ na ich rozwój kompetencji konsumenckich. Według autorek rośnie pokolenie nauczone oszczędności - dzieci obdarzone większą kwotą pieniędzy nie wydają jej od razu, tylko zachowują na potem. Oszczędności z czasem się uszczuplają, ale dzieci często wolą kupić sobie coś większego za własne pieniądze, niż polegać w tej kwestii na rodzicach. Autorki zwracają uwagę też na spore zróżnicowanie dzieci mieszkających w miejscowościach o różnej wielkości. Nie wiąże się to tylko z ilością posiadanych pieniędzy - inne są też cele, na które dzieci przeznaczają pieniądze.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu