BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Anuszewska Izabella
Tytuł
Profil młodych konsumentów
Źródło
Marketing w Praktyce, 2009, nr 5, s. 40-43, wykr.
Słowa kluczowe
Dzieci, Środki masowego przekazu, Badania ankietowe, Profil konsumenta
Children, Mass media, Questionnaire survey, Customer profile
Abstrakt
Artykuł zawiera krótki przegląd wyników z badania „Maluchy" (przeprowadzonego na respondentach w wieku 4-14 lat), który pozwala na stworzenie zarysu profilu młodych konsumentów. Dzięki tego typu informacjom możliwe jest optymalne tworzenie „produktów medialnych", wykorzystywanie ich jako efektywnego kanału komunikacji do zdefiniowanych grup celowych, a również budowanie intuicji na temat młodych odbiorców, by móc zarówno obecnie, jak i w przyszłości liczyć na nich jako konsumentów. Według autorki niektóre wyniki są zgodne z intuicją, inne stoją do pewnego stopnia w sprzeczności ze stereotypami. Okazuje się, przykładowo, że tradycyjne książki nie odchodzą jeszcze do lamusa. Autorka zaznacza również, że młodzi konsumenci dysponują całkiem realną siłą nabywczą, a większość z nich otrzymuje regularne kieszonkowe.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu