BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ostrowska Izabela
Tytuł
Determinanty lojalności młodych nabywców wobec wybranych dostawców usług
Determinants of loyalty displayed by young purchasers towards the selected service providers
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2009, nr 2, s. 54-62
Słowa kluczowe
Lojalność klientów, Młodzież, Usługi, Preferencje konsumenta
Customer loyalty, Youth, Services, Consumer preferences
Uwagi
Zawiera tabele: [1] Lojalność kobiet i mężczyzn w stosunku do usługodawców (w %), [2] Główne przyczyny zmiany dostawców (w % wskazań), [3] Polecani usługodawcy przez kobiety i mężczyzn (w %), [4] Wpływ poszczególnych elementów oferty na powtórne zakupy usług przez kobiety (w %), [5] Wpływ poszczególnych elementów oferty na powtórne zakupy usług przez mężczyzn (w %).
Abstrakt
Według autorki młodzi konsumenci są atrakcyjną grupą docelową dla firm, ale to pierwsze pokolenie wychowane w kapitalizmie ma ukształtowane sceptyczne nastawienie do komercyjnych komunikatów reklamowych. Z przeprowadzonych przez autorkę badań wynika, że wbrew powszechnym opiniom jest to stosunkowo lojalna grupa konsumentów. Głównymi przyczynami zmiany przez nich dostawcy usług jest w większości rodzajów usług zetknięcie z lepszą ofertą konkurencji, wygoda nabywcy (czyli niekorzystna lokalizacja zakładu usługowego), a także stosowanie nadmiernie wysokich cen przez usługodawcę. Młodzi konsumenci są klientami wymagającymi i często podkreślają, że powodem ich rezygnacji było nieodpowiednie zachowanie personelu. Autorka zauważa, że jest to grupa nabywców, dla których komercyjne reklamy są mało wiarygodne, dlatego chętnie polecają sobie wzajemnie atrakcyjne oferty rynkowe. Są to osoby oczekujące od usług przede wszystkim wysokiej jakości obsługi, szerokiego wachlarza dostępnych usług oraz niskich cen. Ze względu na ograniczone zasoby pieniężne właśnie te elementy oferty mają dla nich największe znaczenie.

In her article, the author presented the results of research on behaviour of consumers aged 18-24 in the market for services. She stated that young people surveyed constituted a loyal group of service companies' clients. The reasons for changing service providers most often are: a better offer of competitors, unfavorable locality of a service companies and too high prices applied thereby. The best form of advertising is for them oral recommendations of the firms proved by them. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Meyer, F. Domach, Główne czynniki zadowolenia klientów, “Zarządzanie na Świecie” 1998, nr 12, s. 42.
  2. Rocznik Statystyczny 2007, GUS, Warszawa 2007, s. 197.
  3. M. Veselka, System nas rozpozna, „Marketing w Praktyce” 2005, nr 9, s. 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu