BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szulc Radosław, Popiołek Robert, Lesińska Karolina
Tytuł
Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstw z wykorzystaniem technologii internetowych
Enterprise's Competitiveness Using Developing Internet Technology
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 1, s. 420-425, tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Internet
Enterprise competitiveness, Competitive advantage, Internet
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zdaniem autorów, stopień i zakres wykorzystywania internetu jest podstawowym czynnikiem budowania konkurencyjności przedsiębiorstwa. Nowoczesne rozwiązania informatyczne umożliwiają nie tylko optymalizację kosztów wytwarzania, ale i szybkie dostosowanie produkcji do zmian rynkowych. Pozwalają na łatwy dostęp do informacji rynkowej, jej rejestrację i wymianę, wspieranie pracy przedstawicieli terenowych oraz relacje z interesariuszami.

Modern information solutions allow not only for optimization of manufacturing costs, but also quick adaptation of production to market changes. They permit easy access to market information, its registration and exchange, supporting the work of sales representatives, and finally, relations with the stakeholders. With this objective Internet portal solutions are commonly used, which are based on the Internet technology. Therefore, the degree and scope of Internet application are considered an aggregate factor of establishing enterprise s competitiveness. Investments in Internet solutions are determined by the market position of the organization. That is why only the biggest enterprises can allocate more resources in the Internet than others. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Afuah A., Tucci C.L. 2003: Internet Business Models and Strategies (2nd ed.). McGraw-Hill/Irwin, New York, 38-46.
  2. Bossak J.W., Bieńkowski W. 2004: Międzynarodowa zdolność konkurencyjna kraju i przedsiębiorstw. Wyzwania dla Polski na progu XXI wieku. SGH, Warszawa.
  3. Drucker F.F. 2002: Myśli przewodnie Druckera MT Biznes, Warszawa.
  4. Faulkner D., Bosman C. 1996: Strategie konkurencji. Gebethner i spółka, Warszawa.
  5. Penc J. 1999: Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Placet, Warszawa.
  6. Pierścionek Z. 1996: Strategie rozwoju firmy. PWE, Warszawa.
  7. Porter M.E. 2001 a: Porter o konkurencyjności. PWE, Warszawa.
  8. Porter M.E. 2001 b: Strategy and the Internet. Harvard Business Review. III, 64.
  9. Rybak M. (red.) 2003: Kapitał ludzki a konkurencyjność przedsiębiorstw. Poltext, Warszawa.
  10. Sieja M., Wach K. 2003: Internet jako jedna z determinant konkurencyjności firm w dobie globalizacja Prace Naukowe AE we Wrocławiu, nr 976, 241-251.
  11. Stankiewicz M.J. 2002: Konkurencyjność przedsiębiorstw. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacja TNOiK, Toruń.
  12. Sznajder A. 2000: Internet as a company competitiveness growth factor at the global market. [W:] Dado J., Wiktor J. W. (red.). Marketing and Globalization. Kraków - Bańska Bystryca, 293.
  13. [www.egospopdarka.pl].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu