BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gajdzik Bożena
Tytuł
Wybrane komponenty systemu obsługi klienta na przykładzie rynku artykułów przemysłowych
Some Elements of Client's Service System for Example of Manufacturing Products
Źródło
Problemy Jakości, 2009, nr 5, s. 50-53, bibliogr. 5 poz., summ.
Słowa kluczowe
Efektywna obsługa klienta, Strategia obsługi klienta, Obsługa klienta
Efficient Consumer Response (ECR), Customer service strategy, Customer service
Abstrakt
W niniejszym artykule zaprezentowano kluczowe moduły i operacje systemu obsługi klienta. Troska o klienta rozpoczyna się we wnętrzu przedsiębiorstwa. Aby stać się przedsiębiorstwem konkurencyjnym, należy zadbać o przygotowanie sprawnego systemu obsługi, którego czynności mają wpływ na spełnienie wymagań klientów.

The paper presents some elements of service system for example of manufacturing products. The key elements are both information system about clients, products, transactions etc. and full service centre (order, price negotiations, commercial agreements and contacts, marketing researches etc.). Modern costumers' service systems must consider clients' needs. Globalization causes that new conditions are on the market according to negotiations (new models of commercial negotiations). Besides company's service system should be a part of the Quality Management System and it should be connected with development strategy of the company and situation on the market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Norma ISO 9001:2008 (komentarz dotyczący różnic pomiędzy ISO 9001:2001 i ISO 9001:2008, oprać. TUV NORD, Katowice 2009).
  2. A. Michalski: Wykorzystanie technologii i systemów informatycznych w procesach decyzyjnych, Wyd. Politechnika Śląska, Gliwice 2002, s. 124.
  3. B. Gajdzik: Marketing więzi przedsiębiorstwa hutniczego z kluczowymi klientami-wybrane aspekty, [w:] Materiały XIII Seminarium Naukowe pt. Nowe technologie i materiały w metalurgii i inżynierii materiałowej, Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii Politechniki Śląskiej, Katowice 2005, s. 235.
  4. B. Gajdzik: Przedsiębiorstwo hutnicze po restrukturyzacji, Monografia, Politechnika Śląska 2009, s. 238-240; B. Gajdzik: Przygotowanie do zarządzania kluczowymi klientami w sektorze hutniczym [w:] Materiały XIII Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej pt.: Produkcja i zarządzanie w hutnictwie, Politechnika Częstochowska, Szczyrk 2005, s. 239 .
  5. L. Wojtynek: Negocjacje międzynarodowe w hutnictwie, Hutnik-Wiadomości Hutnicze Nr 7/2008, s. 381.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu