BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Plichta Jarosław (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Nowoczesne technologie informacyjne a problem asymetrii informacji
Modern Information Technologies and The Asymmetry of Information
Źródło
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 2, s. 285-293, rys., bibliogr.13 poz.
Słowa kluczowe
Informacja, Koszty informacji, Technologie informacyjne i telekomunikacyjne
Information, Informations cost, Information and Communication Technology (ICT)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono problem istnienia na rynku asymetrii informacji. Opisano cechy informacji oraz wpływ nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych na asymetrię informacji. Wskazano na czynniki mające wpływ na powstawanie asymetrii informacji czy niepewności behawioralnej.

Many specialists believe that the development of information and communication technology harms the economy. The quantity of information increases systematically. However, this does not happen without costs. North believes that transaction costs in the America have been growing for several dozen years. There are many reasons for this, including the development of services, attributes of information and communication technology. The New Institutional Economy (NIE) can shed light on these issues; transaction costs theory (TCT) is also especially useful. This article shows factors that affect the grow of transaction costs in many economic processes with use of information and communication technology.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Akerlof G. [1970], The Market for Lemons: Quality Uncertainty and the Market Mechanism, „Quarterly Journal of Economics", nr 84.
  2. Allen B. [1990], Information as an Economic Commodity, „American Business Review", vol.80, nr 2.
  3. Arrow K.J. [1979], Eseje z teorii ryzyka, PWN, Warszawa.
  4. Hardt Ł. [2005], Instytucje a koszty transakcyjne w nowej ekonomii instytucjonalnej, „Gospodarka Narodowa", nr 1-2.
  5. Hirhleifer J. [1973], Where Are We in the Theory of Information?, „American Economics Review", vol.63, nr 2.
  6. Kaas K.P. [1990], Marketing als Bewältigung von Informations- und Unsichercheitspro- Ыет, „Die Betribswirtschaft", nr 4.
  7. Nelson P. [1970], Information and Consumer Behavior, „Journal of Political Economy", vol. 78, nr 2.
  8. Picot A., Reichwald R., Wigand R.T. [2003], Die Grenzenlose Unternehmung-Information, Organisation und Management, 5. Aufl., Gabler Verlag, Wiesbaden.
  9. Rosen H.S. [1998], Public Finance, McGraw-Hill, New York.
  10. Samuelson W.F., Marks S.G. [1998], Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa.
  11. Shapiro С., Varian H.R. [1999], Informations Rules, Harvard Business Scholl Press, Boston.
  12. Willimson O.E. [1991], Comparative Economic Organization. The Analisys of Discrete Strukctural Alternatives, „Administrative Science Quartely", vol. 36, nr 2.
  13. Williamson O.E. [1998], Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-6205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu