BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lew Grzegorz
Tytuł
Kontrola w systemie motywacyjnym przedstawicieli handlowych
The Control in Motivation System of Sales Representatives
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 14, s. 241-246, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunkowość a controlling
Słowa kluczowe
Kontrolne funkcje zarządzania, Motywowanie pracowników, Pośrednictwo handlowe, Kontrola wewnętrzna
Control function of management, Motivating employees, Trade intermediary, Internal control
Uwagi
summ.
Abstrakt
W działach sprzedaży przedsiębiorstw czynnik ludzki odgrywa bardzo ważną rolę, dlatego właściwy sposób motywowania nabiera istotnego znaczenia. W artykule omówiono pojęcie kontroli oraz przedstawiono jej rodzaje. Scharakteryzowano również istotę pracy i motywowanie przedstawicieli handlowych

In order to improve the efficiency among employees in many enterprises, the motivation systems based on the work effects have been implemented. Such system can work effectively under one condition that all the ways of measurement of work effects will be introduced simultaneously. The control which uses the right measurements enables the proper functioning of this system. The article presents various application possibilities of different ways of control to assess the work of sales representatives. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Drury C., Rachunek kosztów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  2. Lew G., Controlling przedsiębiorstw handlowych, Difin, Warszawa 2004.
  3. Lew G., Potrzeby ewidencyjne systemu motywacyjnego przedstawicieli handlowych, [w:] Rachunkowość a controlling, red. E. Nowak, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1174, AE, Wrocław 2007.
  4. Lew G., Potrzeby informacyjne controllingu w obszarze sprzedaży przedsiębiorstwa handlowego, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2006, nr 4, INFOR, Warszawa.
  5. Penc J., Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  6. Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992.
  7. Szczepankowski P., Kontrola i controlling; [w:] Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, PWN, Warszawa 1996.
  8. Zieleniewski J., Organizacja zespołów ludzkich. Wstęp do teorii organizacji i kierowania, PWN, Warszawa 1982.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu