BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rudolf Stanisław
Tytuł
Perspektywy rozwoju e-learingu w warunkach polskich
Prospects for E-learning Development in the Polish Environment
Źródło
Zeszyty Naukowe / Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, 2006, nr 4, s. 249-261, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Edukacja ekonomiczna, Edukacja elektroniczna, Szkolnictwo wyższe, Zdalne nauczanie
Economic education, e-education, Higher education, e-learning
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano problem e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym w Polsce. Scharakteryzowano wewnętrzne i zewnętrzne korzyści e-learingu dla uczelni. Przedstawiono możliwości upowszechniania e-learingu w warunkach polskich.

Over the recent years there has been a growing interest in distance learning on the part of state and non-state institutions of higher learning as well as students. This process has been partly enhanced by a huge wave of emigration for economic reasons. Most emigrants are young people who interrupt their university courses, or intend to go to college. Universities view this process as a recruitment opportunity, and they may derive both internal and external benefits from this type of learning. Nevertheless, prospects for developing such forms of education are not good in Poland due to a number of constraints which have been successfully dealt with by Western nations. Those constraints include high costs of education, lack of technical facilities as well as insufficient interest on the part of learners. The lack of regulation in this area, which would specify detailed principles of this form of education, is another negative factor.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dąbrowski M., inicjatywy e-edukacyjne w środowisku akademickim na przykładzie SGH. Doświadczenia z wdrożeń [w:] E-learning w kształceniu akademickim, pod red. M. Dąbrowskiego i M. Zająca, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2006.
  2. Drążek Z., Komorowski T., Problemy tworzenia materiałów dydaktycznych w technologii e-learningu [w:] E-learning w kształceniu akademickim, pod red. M. Dąbrowskiego i M. Zająca, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2006.
  3. E-learning w kształceniu akademickim, pod red. M. Dąbrowskiego i M. Zająca, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2006.
  4. Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K., Edukacja medialna, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2002.
  5. Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  6. Osiński Z., E-learning na studiach dziennych - wnioski z eksperymentu, „e-mentor” 2004, nr 4.
  7. Penkowska G., Wybrane elementy e-edukacji w Uniwersytecie Gdańskim, „e-mentor” 2005, nr 2.
  8. Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, pod red. M. Dąbrowskiego i M. Zająca, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2005.
  9. Rudolf S., Pożądane kierunki zmian w systemie edukacji ekonomicznej [w:] Uczelnia oparta na wiedzy. Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzania wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, pod red. T. Gołębiowskiego, M. Dąbrowskiego oraz B. Mierzejewskiej, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2005.
  10. Wodecki A., Po co e-learning na uczelni? [w:] E-learning w kształceniu akademickim, pod red. M. Dąbrowskiego i M. Zająca, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2006.
  11. Zając M., E-learning dla zaawansowanych, czyli o potrzebie oceny jakości kształcenia online [w:] E-learning w kształceniu akademickim, pod red. M. Dąbrowskiego i M. Zająca, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1644-8979
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu