BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wodecka-Hyjek Angelika (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Ewolucja koncepcji outsourcingu
Evolution of the Concept of Outsourcing
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2008, nr 775, s. 97-115, rys., tab., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Outsourcing, Offshoring, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Restrukturyzacja przedsiębiorstw
Outsourcing, Offshoring, Enterprise management, Restructuring of enterprises
Uwagi
summ.
Abstrakt
Pojęcie outsourcingu pochodzi od angielskiego wyrażenia outside resource using, które oznacza wykorzystanie zasobów zewnętrznych. Omówiono istotę i cele outsourcingu. Przedstawiono jego rodzaje oraz obszary zastosowań w odniesieniu do obu rodzaju organizacji komercyjnej i instytucji publicznej. Na koniec przedstawiono korzyści i zagrożenia związane z różnymi funkcjami transferu do organizacji zewnętrznych, ze szczególnym naciskiem na proces offshoringu, który jest nieuniknioną konsekwencją outsourcingu.

In this article, the author identifies the conditions governing the development of outsourcing in the context of an in-depth analysis of the concept, essential characteristics, and goals of outsourcing. She also characterises the types of outsourcing and its modern areas of application in relation to both commercial organisations and public institutions. The article concludes with a presentation of the benefits and dangers of transferring various functions to external organisations, with particular emphasis on the process of offshoring, which is an unavoidable consequence of outsourcing. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Bates M.E. [1997], Outsourcing, Co-sourcing and Core Competencies, „Information Outlook”, December.
  2. Bendor-Samuel P. [2008], What Is Outsourcing, www.outsourcing-fag.com, 24.03.2008.
  3. Bhat V. [2005], India as an Offshoring Destination: A Historical Perspectiv, www.ezi-nearticles.com, 8.09.2005.
  4. Corbett M.F. [2004], Outsourcing Revolution, Dearborn Trade Publishing a Kaplan Professional Company, USA.
  5. Gay C.L., Essinger J. [2002], Outsourcing strategiczny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  6. Greaver M.F. [1999], Strategic Outsourcing. A Structural Approach to Outsourcing Decisions and Initiatives, Amacom, New York.
  7. Grudzewski W.M., Hejduk I.K. [2004], Projektowanie systemów zarządzania. Difin, Warszawa.
  8. Klincewicz K. [2005], Offshoring. Przykład branży informatycznej, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 7.
  9. Nalepka A. [1999], Restrukturyzacja przedsiębiorstw, PWN, Warszawa-Kraków.
  10. Obłój K. [1999], Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  11. Oleński .J. [2004], Outsourcing w e-administracji [w:] II Forum Informatyki w Administracji, 20-21 kwietnia 2004. Łańsk-Warszawa, www.e-administracja.org.pl/baza_wie-dzy/index.php, 26.09.2006.
  12. Penc J. [1997], Leksykon biznesu, Placet, Warszawa.
  13. Porter M. [1990], The Competitive Advantage of Nations, Free Press, New York.
  14. Raport UNCTAD i Roland Berger Strategy Consultants [2004] Warszawa, 1 lipca 2004, www.unic.un.org.pl, 24.03.2008.
  15. Trocki M. [1999], Outsourcing jako metoda restrukturyzacji przedsiębiorstw, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 9.
  16. Trocki M. [2001], Outsourcing, PWE, Warszawa.
  17. Żółcińska W. [2002], Outsourcing i finanse, „Magazyn Kadry Zarządzającej”, 31 maja 2002, www.cxo.pl, 26.09.2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-6447
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu