BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Janiszewska Karolina
Tytuł
Możliwości budowania przewagi konkurencyjnej na podstawie marki
Possibilities of Development of Competitive Advantage on Brand Basis
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2008, nr 108, s. 15-26, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Marka przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Strategia konkurencji, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Enterprise's brand, Competitive advantage, Competition strategy, Enterprise competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
Opracowanie omawia wykorzystanie marki jako narzędzia do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, czyli wykorzystaniu potencjału konkurencyjnego w celu utworzenia atrakcyjnej oferty rynkowej oraz skutecznych instrumentów konkurowania, co w efekcie prowadzi do wytwarzania wartości dodanej. Przedstawiono możliwości wykorzystania przewagi konkurencyjnej na podstawie marki w wyborze strategii konkurowania.

Competitive advantage is one of the key determinants of a company's competitive position on the market. Therefore, success of the company may depend on the managers' skills in the area of creating and maintaining competitive advantage on the market. In the contemporary economic reality it is very difficult for a company to stand out on the basis of functional features of its product. Due to availability of technologies combined with globalization, new solutions for products are not long lasting competitive advantages any more. However, a strong brand, positively perceived by customers, with unique personality and recognizable image, may gain a permanent, competitive advantage.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aaker D. A., Joachimsthaler E., Brand Leadership, The Free Press, New York 2000.
  2. Altkorn ]., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
  3. Ambler T., Marketing od A do Z, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  4. de Chernatony L, McDonald M., Creating Powerful Brands, Butterworth Heinemann, Oxford 1994.
  5. Doyle P., Marketing Management and Strategy, Prentice Hall, London 1998.
  6. Engel J. E, Blackwell R. D" Miniard P. W., Consumer Behaviour, The Dryden Press, Orlando 1993.
  7. Kall J., Silna marka, PWE, Warszawa 2001.
  8. Keller K. L., Strategic Brand Management, Prentice Hall, New Jersey 1998.
  9. Kotier P., Marketing, Gebethner i Spółka, Warszawa 1994.
  10. Marconi J., Brand Marketing Book, NTC Business Books, Chicago 2000.
  11. Pinson Ch., Jolibert A., Zachowanie konsumenta -przegląd aktualnych koncepcji i zagadnień, w: Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, PWE, Warszawa 2001.
  12. Stankiewicz M. J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Dom Organizator, Toruń 2002.
  13. Szulce H., Janiszewska K., Zarządzanie marką, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.
  14. Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu