BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dryl Wioleta, Dryl Tomasz
Tytuł
Kontrola marketingowa w przedsiębiorstwie jako element zarządzania organizacją
Marketing Control as Element of Management in Enterprises
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2008, nr 4, s. 19-31, rys., tabl., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Kontrola marketingowa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie marketingowe, Kontrolne funkcje zarządzania
Marketing control, Enterprise management, Marketing management, Control function of management
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Województwo pomorskie
Pomorskie Voivodeship
Abstrakt
Przedstawiono wyniki badania stopnia i zakresu realizacji funkcji kontrolnych w obszarze zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie. Zdefiniowano podstawowe pojęcia odnoszące się do kontroli. Zaprezentowano rodzaje kontroli, narzędzia kontroli marketingowej oraz przytoczono wskaźniki efektywności działań marketingowych.

As was noted in the article the process of monitoring and controlling plans is an important aspect of marketing management. Marketing activities must be monitored on a regular basis to ensure that any deviation between planned and actual performance is identified and diagnosed as quickly as possible, in order that the appropriate corrective action can be taken. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W. (2000), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa.
  2. Hasselberg F., Martan L., Steinmann H., Kontrola strategiczna w gospodarce rynkowej i planowej, "Przegląd Organizacji" 1989, nr 1.
  3. Hütt M.D., Speh T.W. (1997), Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, PWN, Warszawa.
  4. Kotier Ph. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażani i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.
  5. Kowal W., Funkcjonowanie kontroli marketingowej w polskich przedsiębiorstwach, Marketing i rynek, nr 12/2003.
  6. Krzymiński A. H. (1998), Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie eksportującym, Wrocław.
  7. Kuc B. R. (2006), Kontrola w systemie zarządzania, Wydawnictwo PTM, Warszawa.
  8. McDonald M. (2002) Marketing Plans: How to prepare them, how to use them, Butterworth - Heineman, Oxford.
  9. Niestrój R. (1996), Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa.
  10. Wilson M. (1993), Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Stalowa Wola.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu