BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żakowska-Biemans Sylwia, Gutkowska Krystyna
Tytuł
Uwarunkowania wyboru produktów ekorolnictwa wśród konsumentów polskich i krajów Unii Europejskiej
Factors Influencing the Organic Food Choice by Consumers in Poland and EU Countries
Źródło
Zeszyty Naukowe Akademii Rolniczej im. H. Kołłątaja w Krakowie, 2001, nr 78, t. 2, s. 37-44, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Zdrowa żywność, Rolnictwo, Produkty ekologiczne, Produkty rolne, Zachowania konsumenta, Materiały konferencyjne
Health food, Agriculture, Ecological product, Agricultural products, Consumer behaviour, Conference materials
Uwagi
summ., streszcz.
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Zachowania konsumentów w sferze żywności i żywienia coraz częściej warunkowane są jakością zdrowotną i handlową, rzadziej względami ekonomicznymi. Stąd też wzrost zainteresowania żywnością z ekorolnictwa najczęściej uzasadniany jest bezpieczeństwem tej kategorii żywności z uwagi na fakt, że jest ona wyprodukowana w kontrolowanych warunkach środowiska, z wykluczeniem stosowania agrochemii w produkcji rolniczej oraz dodatków syntetycznych do żywności w procesie przetwórstwa. Podstawowym motywem decydującym o wyborze żywności ekorolniczej jest aspekt zdrowotny, jednakże, zwłaszcza wśród młodych konsumentów, wybór produktów rolnictwa ekologicznego determinowany jest przekonaniem o pozytywnym wpływie rolnictwa ekologicznego na stan środowiska naturalnego. (abstrakt oryginalny)

Health concern and quality aspects determine organic food choice. The respondents of associated organic food production with exclusion of agrochemicals in agricultural production and synthetic additives in food processing. Young consumers who belong to the largest segment of organic consumers besides their interest in organic food do not purchase these products due to low availability of organic products in the most frequently visited shops. Besides that organic food is not perceived as food with high taste and appearance value. Low interest in organic food is caused by non-effective use of promotion methods, especially advertising. There should be more emphasis put on consumers' education and provision of reliable information on organic food production and food labelling to create trust in organic food among Polish consumers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0239-9342
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu