BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mocek Marek (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Tytuł
Klient instytucjonalny na polskim rynku ubezpieczeniowym : Zmiany w zachowaniach w latach 1995-2005
Institutional Client in the Polish Insurance Market : Behaviour Changes in the Period 1995-2005
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2008, nr 1197, s. 252-261, wykr., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Ubezpieczenia wobec wyzwań XXI wieku
Słowa kluczowe
Rynek ubezpieczeniowy, Analiza rynku, Klient, Zachowania konsumenta, Preferencje konsumenta, Badania konsumenckie
Insurance market, Market analysis, Customer, Consumer behaviour, Consumer preferences, Consumer research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zanalizowano zachowania klientów na polskim rynku usług ubezpieczeniowych. Obserwacja obejmowała lata 1995-2005 i dotyczyła firm zatrudniających co najmniej 10 pracowników. Celem analizy było określenie preferencji klientów oraz zakres ich współpracy z zakładami ubezpieczeń, a także zakres korzystania z produktów ubezpieczeniowych. Źródłem analiz były wyniki badań empirycznych prowadzonych wśród menedżerów wymienionych firm przez ZBM "Infomarkt" oraz Katedrę Badań Marketingowych AE w Poznaniu.

The article presents the changes in the behaviour of business entities and institutions which use insurance services. The analyzes concern the changes observed in the period between 1995 and 2005 in the scope of the choice of insurance companies, the way of purchasing insurance and contacting the insurance companies, the number of companies the services of which the clients use, the scope of insurance covers (number of insurances, insurance groups) as well as the amount of expenditure allocated for insurance services and the value of damages and compensation paid. The analyzes were based on annual Polish field research conducted among companies and institutions by ZBM (Marketing Research Institute) "Infomarkt" and the Department of Marketing Research at the Poznań University of Economics. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Garczarczyk J., Mocek M., Olejnik I., Skikiewicz R., Wskaźniki koniunktury finansowej w diagnozowaniu i prognozowaniu rozwoju gospodarki, AE, Poznań 2006.
  2. Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
  3. Mocek M., Tendencje zmian w portfelu usług ubezpieczeniowych gospodarstw domowych i firm, [w:] Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości, red. J. Kall, B. Sojkin, AE, Poznań 2006.
  4. Model jakości usług finansowych w Polsce, red. J. Garczarczyk, AE, Poznań 2004.
  5. Ubezpieczenia 2005. Raport roczny, PIU, Warszawa 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu