BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Duraj Jan
Tytuł
Wymiary analityczne społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
Analitical Dimensions of Social Responsibility of an Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1014, s. 33-41, tab., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : między teorią a praktyką
Słowa kluczowe
Etyka biznesu, Otoczenie przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Business ethics, Enterprise environment, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono zagadnienie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Wskazano na przesłanki przemawiające za podejmowaniem przez przedsiębiorstwa społecznej odpowiedzialności. Opisano społeczne koszty działalności przedsiębiorstwa.

The article undertakes an attempt of defining social responsibility of a firm in the dimension of its influence on goods and its efficiency of working both firms and societies as entities. This prevailing function in work dimension of social responsibility of a firm comes from many various internal and external premises. Social responsibility of a firm is both an idea and practice of its management in which the necessity of realization of definite ranges and of levels of consistent responsibility with credited ethical and delegated competences takes place.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Boulding K.E., Etyka i biznes, [w:] J. Grosfeld, Ponad ekonomią, Warszawa 1985.
  2. Buchholtz R.A., Essentials of Public Policy for Management, Prentice Hall, New York 1990.
  3. Frederic W.C., Corporate Social responsiveness: The Modern Dilemma, New York 1976.
  4. Friedman M., The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits, "New York Times Magazine", September 1970.
  5. Newton L., The Internal Morality of Corporation, "Journal of Business Ethics" 1986.
  6. Porter M.E., Kramer M.R., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Harvard Business Review Polska", wrzesień 2003.
  7. Robbins S.P., DeCenzo D. A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  8. Sheldon 0., The Philosophy of Management, Pitman and Sons, London 1923.
  9. Walczak-Duraj D., Podstawy socjologii, Łódź 1998.
  10. Walczak-Duraj D., Ład etyczny w gospodarce rynkowej. Doświadczenia polskiej transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu