BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Prusak Błażej
Tytuł
Rynkowa premia za ryzyko w warunkach polskich
Źródło
Przegląd Organizacji, 2009, nr 6, s. 39-43
Słowa kluczowe
Premia za ryzyko, Stopa zwrotu kapitału, Teoria finansów
Risk premium, Return on Investment (ROI), Financial theory
Uwagi
summ.; w artykule tabele: Kalkulacja rynkowej realnej premii za ryzyko wyznaczonej przy wykorzystaniu średniej arytmetycznej w poszczególnych czasookresach, w punktach procentowych; Kalkulacja rynkowej realnej premii za ryzyko wyznaczonej przy wykorzystaniu średniej geometrycznej w poszczególnych czasookresach, w punktach procentowych
Abstrakt
Rynkowa premia za ryzyko stanowi niezbędny element dla celów oszacowania kosztu kapitału własnego i zarazem stopy dyskontowej. W artykule ukazano zagadnienia dotyczące metod szacowania premii za ryzyko, z uwzględnieniem warunków polskich. Ponadto przeprowadzono kalkulację realnej rynkowej premii za ryzyko dla warunków polskich na podstawie danych pochodzących z rodzimego rynku. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. S.Z. BENNINGA, O.H. SARIG, Finanse przedsiębiorstwa. Metody wyceny, WIG-Press, Warszawa 2000, s. 320.
  2. A. DAMODARAN, Equity Risk Premium (ERP): Determinants, Estimation and Implications, Stern School of Business, September 2008, s. 21-22, http://pages.stern.nyu.edu /"adamodar/pdfiles/papers/ERPfull.pdf (10.01.2009).
  3. Data Sets. Risks Premiums for Other Markets - 2007, http://pages.stern.nyu.edu/~adamodar/ (12.01.2009).
  4. T. DUDYCZ, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2005, rozdział 2, s. 37-71.
  5. E.F. FAMA, K.R. FRENCH, The Cross-Section of Expected Returns, "Journal of Finance", vol. 47, 1992, s. 427-466.
  6. P. SZCZEPANKOWSKI, Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 87.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu