BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sznajder Andrzej
Tytuł
Alianse marketingowe szansą na zwiększenie konkurencyjności
Marketing alliances as a strategy of competition
Źródło
Marketing i Rynek, 2009, nr 6, s. 2-8
Słowa kluczowe
Konkurencyjność, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Alianse strategiczne, Klastry
Competitiveness, Enterprise competitiveness, Strategic alliances, Business cluster
Abstrakt
Nasilająca się konkurencja na rynku powoduje, że przedsiębiorstwom coraz trudniej jest konkurować, opierając się tylko na własnych zasobach, i występuje potrzeba współdziałania z innymi firmami. Jednym ze sposobów na to jest tworzenie aliansów. Autor przyjmuje najprostszą definicję aliansu, przez który rozumi współdziałanie przedsiębiorstw na zasadzie łączenia zasobów i umiejętności. W artykule autor analizuje alianse, których celem jest współdziałanie w marketingu. (abstrakt oryginalny)

As global markets open up and competition grows, many companies need to increase their competitiveness thanks to strategic alliances. Companies can gain competitive advantages creating strategic alliances through access to partner's resources, expertise and capabilities. There are different types of strategic alliances, ones of them are marketing alliances concentrated on cooperation in marketing research, product decisions /also co-branding/, pricing decisions, cross-distribution and/or joint promotion. They can have a form of horizontal, vertical or diagonal alliance. Actually many companies especially from the sectors of new technology and media use strategic alliances to benefit from a cooperation with their business partners. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cyfrowy Polsat wzmocni TVP, "Media&Marketing Polska", 1-7.04.2009.
  2. Q. Dai, R.J. Kauffman, Understanding B2B e-market Alliance Strategies, referat na Workshop on IS and Economics, Barcelona 2002, http://miser.umn.edu/workingpapers/fullPapers/2003/0303_072703.pdf
  3. R. Dodes, E. Byron, Procter&Gamble stawia teraz na luksus, "The Wall Street Journal Polska", 14-15.03.2009.
  4. Y.L. Doz, G. Hamel, Alianse strategiczne. Sztuka zdobywania korzyści poprzez współpracę, Helion, Gliwice 2006, s. 13.
  5. J.H. Dunning, Global Capitalism at Bay?, Routledge, 2001.
  6. M. Gorynia, B. Jankowska, Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2008.
  7. D. Havranek, Wenn Igel kuscheln wollen, "Der Spiegel" 2009, nr 11.
  8. Ingredient Branding Case Study - Intel, http://www.intangiblebusiness.com/store/data/files/360-Ingredient_branding_case_study_Intel.pdf
  9. Ph. Kotler, Marketing, Rebis, Warszawa 2005, s. 107-108.
  10. M. Kwaśniak, Nocny efekt Armaniego, "Twoja Komórka - Magazyn nowości telefonii komórkowej" 2009, nr 3.
  11. G. Meck, Mercedes und BMW umwerben einander, "Frankfurter Allgemeine Zeitung", 15.02.2009.
  12. B. Morrissey, Yahoo Pacts with WPP Group, "Adweek", 16.05.2008.
  13. S. Pliszka, Wciągnięty w sieć, "Internet 2009", dodatek do "Brief, marzec 2009.
  14. J. Quelch, How To Brand an Ingredient, "Harvard Business Publishing", http://discussionleader.hbsp.com/quelch/2007/10/how_to_brand_an_ingredient_l.html
  15. E. Steel, Google zbada reakcje mózgu na reklamy, "The Wall Street Journal Polska", 25.03.2009.
  16. Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  17. A. Sulejewicz, Partnerstwo strategiczne: kompetencja XXI wieku, SIMP, Warszawa 1997, s. 6.
  18. P.R. Varadarajan, M.H. Cunningham, Strategic Alliances: A Synthesis of Conceptual Foundations, "Journal of the Academy of Marketing Science" 1995, No. 4.
  19. S. Vranica, YouTube bliski zawarcia sojuszu z Universal Music, "The Wall Street Journal Polska", 18.03.2009.
  20. K. Wiśniewska, G. Kurowski, Performance e-Marketing, e-mentor, SGH, Warszawa 2006, nr 6.
  21. http://www.bankowiec.pl/sponsoring.html, 26.05.2007.
  22. http://www.medialine.pl/artykul.php?getpage_id=6&getsubpage_id=19&artykul_id=1055
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu