BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rojek-Nowosielska Magdalena
Tytuł
System i modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
System and Models of Corporate Social Responsibility
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 5, s. 68-75, rys., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Strategia przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility (CSR), Corporation strategies
Uwagi
summ.
Abstrakt
Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (SOP), pomimo wielu różnych opinii, jest coraz częściej i chętniej przyjmowana przez podmioty gospodarcze, adoptowana do ich specyficznej sytuacji i poddawana systematycznym ocenom i modyfikacjom. Konieczne jest jednak indywidualne dostosowanie tej nowej filozofii zarządzania do wymogów i warunków w jakich funkcjonuje dane przedsiębiorstwo. Celem autorki było przedstawienie schematu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, z jednoczesnym rozróżnieniem wielu jej wariantów.

The author aims to present the different aspects and conditions of the CSR system shaping. It is important to include the differences in enterprise development conditions and social aspects as well, on each level of designing and implementing the CSR system. Each company has its own specific configuration, like organization structure and culture, products, target markets, etc., which also should be considered while creating the system mentioned above. During designing the CSR system there should be also taken into account the model of CSR. The main reason is that the model reflects the main intentions and aims of corporate activity. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Berle A., Company Social Responsibility - Too Much or Not Enough?, The National Industrial Conference Board Record, kwiecień 1964.
  2. Lewicka-Strzałecka A., Rozwiązywanie dylematów etycznych generowanych przez życie gospodarcze, [w:] Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, red. W. Gasparski, J. Dietl, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  3. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.
  4. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  5. Rojek-Nowosielska M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, AE, Wrocław 2006.
  6. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2000.
  7. Walton C.C., Corporate Social Responsibilities, Wadsworth Publishing Company Inc., Belmont, California, 1967.
  8. Więcej niż zysk czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, red. B. Rok, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  9. http://pl.wikipedia.org/wiki/System z dnia 20.06.2007 r.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu