BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Figna Anna (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Zastosowanie nowoczesnych kanałów dystrybucji usług w bankowości
The Implementation of Multi-channels in Distribution of Banking Services
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw, 2007, nr 50, t. 2, s. 181-188, tab., rys., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Bankowość elektroniczna, Usługi bankowe, Kanały dystrybucji, Dystrybucja produktu
E-banking, Banking services, Distribution channels, Product distribution
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zaprezentowano nowoczesne kanały dystrybucji usług bankowych. Przedstawiono rolę postępu technologicznego, dynamicznego rozwoju automatyzacji, informatyzacji i telekomunikacji dla funkcjonowania rynków finansowych. Zilustrowano poziom wykorzystania bankowości elektronicznej w Europie.

The article focuses on Multi Channel Strategies in banks in order to built a new client relationship model. Before the advent of multi-channel distribution, the relationship between a client and the bank M based in the branch. Today, with the implementation of new technology, the client is served by Internet oil phone. The analysis shows that customers visit branches less and less and that trend is going to continue in the near future. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dieckmann R.:EU-Retail Banking. "Deutsche Bank Research - EU- Monitor" 2006, nr 34.
  2. Garczyński D.: Bankowość elektroniczna jako nowoczesna forma dystrybucji produktów bankowych. W: Technologie informatyczne w bankowości. Red. A. Gospodarowicz. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  3. Garczyński D.: Produkty i usługi bankowości elektronicznej w kontekście globalizacji rynków finansowych. W: Bankowość wobec procesów globalizacji. Gdańska Akademia Bankowa przy Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk-Jurata 2003.
  4. Georgi F., Pinkl J.: Mobile Banking in Deutschland: Der zweite Anlauf. "Die Bank" 2005, nr 3.
  5. Grochowski T.: Niemobilne mobile. "Magazyn Internetowy www" 2002, nr 6.
  6. Jarosz D.: MMS czyli multimedia w komórce. "Internet" 2002, nr 6.
  7. Meyer T.: Banking online boots and curbs customer loyalty. "Deutsche Bank Research - E-Banking Snapshot" 2006, nr 19.
  8. Meyer T.: What we learn from the differences in Europe. "Deutsche Bank Research - E-Banking Snshot" 2006, nr 16.
  9. Radosiński E.: Systemy informatyczne w dynamicznej analizie decyzyjnej. PWN, Warszawa-Wrocław 2001.
  10. Szpringer W.: E-Commerce, e-banking. Wyzwania globalizacji. Difin, Warszawa 2002.
  11. Świecka B.: Bankowość elektroniczna - implikacje dla rozwoju sektora bankowego w Polsce. W: gospodarka i jej implikacje dla długookresowego wzrostu w krajach postkomunistycznych. Red. G.W. Kołotko. Wydawnictwo Key Text sp. z o.o., Warszawa 2001.
  12. Zawadzka A.: Dziesięciolecie głębokich zmian. "Gazeta Bankowa" 2001, nr 1.
  13. www.capgemini.com, World Retail Banking Report 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1232-5821
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu