BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kall Jacek, Ankiel-Homa Magdalena, Sempruch Katarzyna, Jasiczak Jakub
Tytuł
Czynniki determinujące liczbę marek w portfelu
The determinants of the number of brands in the portfolio
Źródło
Marketing i Rynek, 2009, nr 8, s. 2-6
Słowa kluczowe
Marka, Marka produktu, Strategia marki, Marka przedsiębiorstwa, Zarządzanie portfelem produktów
Brand, Product brand, Brand strategy, Enterprise's brand, Management of products portfolio
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wiele rozstrzygnięć dotyczących kształtu portfela marek odbywa się na zasadzie prób i błędów. Zdecydowana większość menedżerów przyznaje, że dokonując wyboru własnej strategii, analizuje rozstrzygnięcia konkurentów. Wiele firm opiera swoją strategię na oferowaniu zbioru indywidualnych marek, tłumacząc to głównie zaszłościami historycznymi (tradycją). Oprócz tego badani wymieniali chęć osiągnięcia określonego udziału w rynku, chęć osiągnięcia określonych korzyści finansowych, chęć dotarcia do zróżnicowanych segmentów, o zróżnicowanych potrzebach, nasilenie walki konkurencyjnej w branży oraz kondycję finansową podmiotu. Spośród firm zarządzających kilkoma markami tylko nieliczne deklarują świadome przydzielenie poszczególnym markom specyficznych ról. (abstrakt oryginalny)

Many decisions regarding the brand portfolio are taken on a "trial-and-error" basis. Majority of the interviewed managers declare that deciding about their own strategy they analyse the decisions of the competitors. Many of the companies build their strategies on offering a set of independent brands, justifying them by the company's tradition. The other factors determining the implementation of that option are: an intention toward maximizing market share and/or specific economic results; a wish to achieve the specific market segments, intensification of competition within the sector and the economic standing of the company. Among those companies managing the portfolio of brands only a few declare the wilful assignment of roles to particular brands. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Kall, Konkurowanie portfelem marek, w: Współczesny marketing. Strategie, praca zbior. pod red. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2008, s. 255.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu