BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szalonka Katarzyna
Tytuł
Wpływ postaci leku na konsumpcję i satysfakcję pacjentów
The influence of medicine form on the consumption and patient's satisfaction
Źródło
Marketing i Rynek, 2009, nr 8, s. 18-22
Słowa kluczowe
Przemysł farmaceutyczny, Rynek farmaceutyczny, Leki, Satysfakcja klienta, Badania ankietowe
Pharmaceutical industry, Pharmaceutical market, Drugs, Customer satisfaction, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie problematyki związanej z procesem kształtowania produktu na rynku farmaceutycznym, z konsumpcją leków oraz z wpływem postaci leku na satysfakcję pacjentów. Sformułowano następujące hipotezy badawcze: istnieje grupa pacjentów, która ma trudności z aplikowaniem leków; najbezpieczniejszą postacią do konsumpcji leku jest postać płynna; najbardziej preferowaną postacią leku jest tabletka i kapsułka; lekarze ordynujący lek skupiają się na substancji czynnej, nie konsultują wyboru (pod względem kształtu, wielkości, koloru) z konsumentem leku - pacjentem; modyfikacja postaci leków ułatwi pacjentom ich konsumpcję, a firmom farmaceutycznym możliwość wyróżnienia leku (pozycjonowania) wśród konkurencyjnych substancji czynnych. (abstrakt oryginalny)

To cope with the competition, the pharmaceuticals companies use different fight strategies to gain the position on the market and to have the possibilities of development. Within the strategy of company development the pharmaceutical companies extend their product line, introduce new active substances also modify the packing and the product. The pharmaceutical products have different form, shape, size, taste, color. The goal of present article was to analyze the customers' preferences in choosing the medicinal products available without the prescription (OTC - over the counter), taking into the consideration their form (tablet, capsule, syrup, drops) and their feature (size). The conditioning of purchase of medicinal product is its efficacy. For almost 20% of patients beside the active substance of medicinal product very important is its form - size, taste and shape which should facilitate the consumption. The most preferred form of medicinal product is small tablet. The capsule is considered as more complicated in use. Although the most safety form of medicine is syrup, only 2% of questioned people believe in its efficacy. While building the promotion strategy manager should stress to the physicians (in case of ethical medicines) not only the active substance but also the distinctive form of medicine e.g. facilitating the patient's consumption process. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Warunki życia Polaków. Ochrona zdrowia, Wydział Warunków Życia Ludności, 22 luty 2005 r., www.stat.gov.pl
  2. www.nfz.gov.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu