BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czura Małgorzata
Tytuł
Założenia i uwarunkowania TQM w prywatnych placówkach medycznych
Foundations and Conditionings TQM in Private Medical Institutions
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1014, s. 229-234, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : między teorią a praktyką
Słowa kluczowe
Usługi medyczne, Zarządzanie jakością, Zarządzanie zasobami ludzkimi
Medical services, Quality management, Human Resources Management (HRM)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano niektóre aspekty koncepcji zarządzania przez jakość w prywatnych placówkach medycznych. Wskazano na znaczenie pracy zespołowej oraz na orientację procesową. Podkreślono także silną orientację na klienta oraz orientację na jakość.

An increased interest in the solutions recommended by various management theories is also present in medical institutions. This refers mainly to the private medical institutions. The fact results from the need to function effectively and efficiently and to conquer the competitive market. Currently, the private medical institutions commonly use TQM management solution. The herewith paper tries to present basic premises, problems and conditionings of the implementation TQM.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kautsch M., Whitfield M., Klisch J. (red.) (2001): Zarządzanie w opiece zdrowotnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  2. Karaszewski R. (2001): TQM teoria i praktyka, Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń.
  3. Konarzewska-Gubala E. (red.) (2003): Zarządzanie przez jakość. Koncepcje, metody, studia przypadków. Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  4. Lichtarski J., Czura M. (2002): O relacjach między koncepcjami zarządzania przedsiębiorstwem, "Przegląd Organizacji", nr 10.
  5. Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M (2003): Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych, CeDeWu, Warszawa.
  6. Styś A. (red.) (2003): Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu