BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jagoda Henryk, Tabaszewska Edyta
Tytuł
Organizacja jakości a organizacja ucząca się
Quality Organization versus Learning Organization
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1014, s. 272-280, rys., bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : między teorią a praktyką
Słowa kluczowe
Orientacja na klienta, Organizacje uczące się, Zarządzanie jakością, Zarządzanie wiedzą
Costumer orientation, Learning organisations, Quality management, Knowledge management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono podobieństwa pomiędzy organizacją uczącą się, a tą opartą na zasadach kompleksowego zarządzania jakością. Opisano ogólny rodzaj relacji pomiędzy organizacją jakości a organizacją uczącą się. Przeanalizowano podstawowe relacje między Quality Organization a Learning Organization w zakresie: orientacji na klienta, przywództwa, zaangażowania personelu i podejścia procesowego.

The aim of the paper is presenting the relation between features of learning the organization and the quality organization. It is assumed that both forms of organization are created as a result of applying special management conception, adequately: knowledge management and total quality management. In the authors' opinion implementing the TQM principles is helpful in transforming traditional enterprise into a firm based on knowledge management.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Grudzewski W., Hejduk I., Kreowanie systemów zarządzania wiedzą podstawą osiągania przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw, [w:] Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie, tom 5: Zarządzanie pracą, red. T. Wawak, Wydawnictwo Informacji Ekonomicznej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2002.
  2. Przedsiębiorstwo przyszłości - wizja strategiczna, red. W. Grudzewski, I. Hejduk, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2002.
  3. Senge P.M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  4. Skrzypek E., Jakość i efektywność. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu