BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grandys Ewa, Grandys Andrzej J.
Tytuł
Krajowe marki odzieżowe na rynku konsumenckim
Domestic clothing brands in the consumer market
Źródło
Marketing i Rynek, 2009, nr 9, s. 33-38
Słowa kluczowe
Odzież, Przemysł odzieżowy, Rynek odzieżowy, Marka, Marka produktu
Clothing, Clothing industry, Clothing market, Brand, Product brand
Uwagi
summ., Zawiera tablice: [1] Produkcja globalna przemysłu odzieżowego w Polsce według sekcji i działów; [2] Ranking wartości krajowych marek odzieżowych w 2007 r.; [3]Ranking mocy krajowych marek odzieżowych. Zawiera rysunek: [1] Udziały największych firm odzieżowych w Polsce według sprzedaży w 2007 r.
Abstrakt
Znaczenie marki jest zróżnicowane w zależności od branży. Na rynku mody marka odgrywa kluczową rolę. Odzież nie tylko chroni ciało przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, ale poprzez markę określa pozycję społeczną użytkownika. Badania przeprowadzone w 2008 roku wykazały, że rynek odzieży jest niejednorodny. Pozwoliły też autorom na wyciągnięcie wielu interesujących wniosków dotyczących polskiego rynku odzieżowego. (abstrakt oryginalny)

It is believed that the role of a brand is especially important in the luxurious and pret-a-porter clothes market. Clothing manufacturers operate in the second of the two segments. Its leaders run annual evaluations of the brands they manage with respect to their values and strength in the domestic consumer market. The results of the 2007 evaluations have been tabulated and discussed. They are introduced by an analysis of the volume of the clothing market in Poland. Contrary to the popular opinion, the findings indicate that the domestic manufacturers possess strong clothing brands that enable their expansion into foreign markets. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Anklewicz, Detronizacja lidera. W: Marki polskie, "Rzeczpospolita", 6.12.2007.
  2. E. Grandys, Zewnętrzne uwarunkowania eksportu odzieży polskich przedsiębiorstw, "Marketing i Rynek" 2008, nr 9.
  3. W. Kopaliński, Słownik wyrazów obcych, Bertelsmann Media, Warszawa 2000.
  4. I. Krucińska, Diagnoza potencjału jednostek badawczo-rozwojowych i procesu komercjalizacji badań, Wyd. Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Łódź 2007, s. 42.
  5. P. Nalepa, Sieci coraz silniejsze, "Producent Odzieży" 2008, nr 4.
  6. Rocznik Statystyczny Przemysłu 2007, GUS, Warszawa 2007, s. 262.
  7. M. Węglewski, Wizja tworzy wartość, "Newsweek" 2008, nr 17.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu