BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lisiecka Krystyna
Tytuł
Model kompetencji strategicznego doskonalenia jakości
Model of Competence of Strategic Quality Improvement
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1014, s. 390-396, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : między teorią a praktyką
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie jakością, Rozwój przedsiębiorstwa
Strategic management, Quality management, Enterprise development
Uwagi
summ.
Abstrakt
Opisano znaczenie zarządzania jakością na potrzeby kształtowania przyszłości. Przedstawiono model Stowarzyszenia Rozwoju Jakości (FQS) z siedzibą we Frankfurcie nad Menem, który bazuje na strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Wskazano czynniki, które w przyszłości będą determinować jakość.

There is a necessity to formulate a strategic model of quality management for the formation future quality. This effort was taken up by the FQS (Forschungsgemeinschaft fur Qualitat) that is to say: Quality Development Association in Frankfurt. The model shall covers a compilation of company development strategy, concerning customary long-periodic quality policy. The set of competence area shall be particularized as a constant element of the model and it shall be used in the future, faced for quality policy; cause competences activate key-factors of success.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
  2. Lisiecka K., Kreowanie jakości, AE, Katowice 2002.
  3. Petridis K.D., Die Zukunft gestalten, "Qualität und Zuverlässigkeit" 2003 nr 9.
  4. Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, red. M. Bratnicki, J. Strużyna, AE, Katowice 2001.
  5. Rokita J., Organizacja ucząca się, AE, Katowice 2003.
  6. Slywotzky A.J. i in., Sfera zysku. Strategiczne modele, PWE, Warszawa 2000.
  7. Wawrzyniak B., Przedsiębiorstwo jako organizacja służąca otoczeniu, [w:] Przedsiębiorstwo partnerskie, red. M. Romanowska, M. Trocki, Difin, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu