BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gajdzik Bożena
Tytuł
Zarządzanie kompetencjami pracowników w organizacji zorientowanej na jakość
Employees' competences management at the pro-quality organization
Źródło
Problemy Jakości, 2009, nr 9, s. 24-28, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie kompetencjami, Kompetencje pracownicze, System zarządzania jakością
Competence management, Employees competencies, Quality management systems
Uwagi
summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule omówiono wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne dotyczące zarządzania kompetencjami, ze szczególnym uwzględnieniem wymogów systemu zarządzania jakością. Zaprezentowano wybrane narzędzia organizatorskie stosowane w procesie zarządzania kompetencjami. Przybliżono istotę kompetencji w systemie zarządzania jakością.

The paper presents some questions connected with employees' competences management in theory and practice. The key elements of the process were presented and some tools used in organizations improved employees' competences. The paper can be helpful for the organizations that want to start the process of quality management. In competences management process employees should have a enough knowledge about the system of quality management and skills to improve the system. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. PN-EN ISO 9001:2000 Systemy zarządzania jakością.
  2. T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 9-25.
  3. T. Listwan, Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002, 146, 153-154.
  4. Nowy słownik języka polskiego, (red.) E. Soból, PWN, Warszawa 2003, s. 343.
  5. T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami. Podstawy teoretyczne i ćwiczenia, AE, Wrocław 2000, s. 60.
  6. A. Wyciślik, B. Gajdzik, Kwalifikacje personelu w karcie stanowiskowej pracowników chemicznych laboratoriów badawczych z uwzględnieniem wymogów systemu zapewnienia jakości, Przemysł Chemiczny nr 87/11/(2008), s. 1064-1070.
  7. Oprac. na podst.: Ch.B. Adair, B.A. Murray: radykalna reorganizacja firmy, PWN, Warszawa 2002, s.182, 193.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu