BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Głuszek Ewa
Tytuł
CSR jako narzędzie budowania wizerunku firmy
CSR as a Tool of Corporate Image Creating
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 5, s. 193-203, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Wizerunek przedsiębiorstwa, Działalność społeczna, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Company image, Social activity, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka uporządkowała i opisała czynniki budujące wizerunek przedsiębiorstwa wśród różnych grup interesariuszy, koncentrując się głównie na relacjach ze społeczeństwem i społecznością lokalną. Autorka spróbowała także odpowiedzieć na pytanie, o rolę społecznej odpowiedzialności w kreowaniu pozytywnego wizerunku rynkowego firmy i determinanty wyboru określonych inicjatyw społecznych.

The author examines the links between corporate reputation and corporate social responsiveness. Many empirical studies provide evidence that CSR is positively associated with corporate image, but they also show that links may be more complex than has been suggested so far. A firm's industry and its size are two key factors that influence the fit between social performance and firm reputation. For the purposes of reputation building, there is a need to tailor CSR activities in light of both a firm size and the nature of its principle business activity. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004.
  2. Budzyński W., Wizerunek firmy, Poltext, Warszawa 2003.
  3. Brammer S., Pavelin S., Building a good reputation, "European Management Journal" 2004 Vol. 22 No 6.
  4. Cone C., Feldman M., Da Silva A., Filantropia jako narzędzie marketingu, "Harvard Business Review Polska" 2004.
  5. Fombrun Ch., Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts 1996.
  6. Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, AE, Wrocław 2004.
  7. Huber K., Image czyli jak być gwiazdą na rynku, Business Press, Warszawa 1994.
  8. Kietliński K., Reyes V., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  9. Kotler P., Marketing, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  10. Kotler P, Lee N., Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, John Wiley & Sons, Hoboken 2005.
  11. Van Rekom J., Deriving an operational measure of corporate identity, "European Journal of Marketing"1997 Vol. 31 No 5/6.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu