BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kapralska Łucja
Tytuł
Sponsoring - dowód odpowiedzialności społecznej czy sposób na kreowanie wizerunku
Sponsorship - the Way of Creation of Image or Social Responsible Activity?
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 5, s. 204-212, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Sponsoring, Kreowanie wartości przedsiębiorstwa, Wizerunek przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility (CSR), Sponsoring, Creating company's value, Company image
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka odpowiadając na pytanie zadane w tytule, stwierdziła, że sponsoring łączy odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstwa z kreowaniem jego wizerunku, ponieważ działa na zasadzie wspierania osób i środowisk, które tej pomocy potrzebują, wzmacniając jednocześnie swój własny obraz. Autorka jest zadnia, że nie ma sprzeczności pomiędzy tymi działaniami, bo sponsoring pozwala na osiągnięcie wielu celów społecznych, ważnych zarówno dla otoczenia firmy, jak i dla niej samej, w kontekście przyjętego założenia, że reputacja jest największym zasobem.

The article's topic is the problem of sponsorship. Sponsorship is defined as an activity aimed to support an event, institution or a person financially and by other means. The aim of the article is to discuss whether sponsorship is either a promotional tool of Public Relations or a part of activity related to Corporate Social Responsibility. Definitional problems as well as reasons and goals of sponsorship are discussed in the article. It also deals with positive results of sponsorship for society as well as for the sponsoring company. The author underlines that this type of activity usually benefits both sides - sponsor and benefactor. While it gives financial support to recipient, it also enhances public image of donator. The author perceives this fact as the most important issue concerning sponsorship. In conclusions it is said that there is no conflict in situating sponsorship both in PR and CSR activity. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Griffin R., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2000.
  2. Górzyński M., Katner A., Sponsoring sportu a wizerunek firmy, "Marketing w Praktyce" 2003 nr 5.
  3. Juraszek-Kopacz B., Ekonomia społeczna a biznes - współistnienie, konkurencja, współpraca, "Ekonomia Społeczna. Teksty" 2006.
  4. Kokoszka L, Biznesmeni i filantropi, "Profit" 2004 nr 12.
  5. Koszembar-Wilk M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - hipoteka społeczna?, [w:] Kultura i gospodarka. Ku antropologii życia gospodarczego w Polsce, red. J. Mucha, Śląskie Wydawnictwo Naukowe, Tychy 2007.
  6. Möller K., Erdal T., Corporate Responsibility Towards society: A Local Perspective, European Foundation for Improvement of Living and Working Conditions, Dublin 2003.
  7. Rok В., Jaki to był rok dla odpowiedzialnego biznesu?, [w:] Raport. Odpowiedzialny biznes w Polsce, red. M. Jagielska, B. Rok, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2005.
  8. Sznajder A., Sponsoring czyli jak promować firmą wspierając innych, Business Press, Warszawa 1997.
  9. Sznajder A., Sztuka promocji, Business Press, Warszawa 2001.
  10. Wojcik K., Public relations od A do Z, Placet, Warszawal997.
  11. Źródła internetowe
  12. Ciach A., Sponsoring, [w:] Encyklopedia Zarządzania, http://mfiles.ae. krakow.pl/modules. php?name=Guiki&MODE=SHOW&PAGE=sponsoring.
  13. Rogulska B., Wizerunek firmy a decyzje konsumenckie, http://dobrybiznes.info/?module=ExpertArticles&action=ShowArticle&articIeId=334§ionId=107.
  14. Społeczna odpowiedzialność biznesu, http://www.pozytek.gov.pl/Spoleczna,odpowiedzialnosc,biznesu,(archiwum),464.html.
  15. Szwed-Piestrzeniewicz P., Budowanie marki przez sponsoring kultury, http://www.proto.pl/artykuly/info ?itemId+34647.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu