BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mróz Joanna (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Przejawy społecznych zaangażowań wybranych przedsiębiorstw działających w Polsce
Social Initiatives Undertaken by some Polish Companies
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 5, s. 244-251, bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Działalność społeczna, Studium przypadku
Corporate Social Responsibility (CSR), Social activity, Case study
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu było przedstawienie praktyk społecznych wybranych polskich firm, realizowanych w ramach społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (SOP). Na wstępie zdefiniowano pojęcie i istotę SOP. Następnie opisano praktyczne przykłady inicjatyw społecznych podejmowanych przez polskich przedsiębiorców.

The problem of corporate social responsibility in companies acting in Poland is presented in the paper. At first the terms of CSR are defined. Then the practical examples of social initiatives undertaken by Polish companies are described. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Caroll A.B., Business and Society: Ethics and Stakeholder Management, College Division South-Western Publishing Co, Cincinnati, Ohio, 1993.
  2. Corporate Social Responsibility - development and analysis, http:// en.wikipedia.org/wiki 2007.
  3. Davis K., Blomstrom R., Business and Society: Environment and Responsibility, McGraw Hill, New York 1975.
  4. Kotler P., Lee N., Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. Best Practices from Hewlett-Packard, Ben & Jerry 's and Other Leading Companies, Wiley, Hoboken, N.J., 2005.
  5. Kuźbik P., Społeczna odpowiedzialność biznesu w praktyce organizacyjnej, [w:] Koncepcje i narzędzia zarządzania strategicznego, red. M. Romanowska, P. Wachowiak, SGH, Warszawa 2006.
  6. PR a społeczne zaangażowanie biznesu, czyli jak budować relacje z grupami ważnymi dla firmy i realnie zmieniać świat na lepsze, red. A. Golewska-Stafiej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2004.
  7. Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility. Green Paper, Brussels, Directorate General-Employment and Social Affairs, European Commission 2001.
  8. Raport. Odpowiedzialny biznes w Polsce 2005. Dobre przykłady, red. M. Jagielska, B. Rok, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2005.
  9. Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
  10. Źródła internetowe
  11. ING Bank Śląski. Odpowiedzialność społeczna. Krwiodawstwo, http://www3.ingbank.pl/u235/navi/34080.
  12. Podaruj dzieciom słońce, http://www.pg.pl/slonce06.shtml.
  13. Podziel się posiłkiem, www.podzielsieposilkiem.pl.
  14. Pomóżmy razem, http://www.pomozmyrazem.pl/.
  15. Program społeczny ING Banku Śląskiego "W towarzystwie lwa". Ogólnopolska akcja biblioterapeutyczna, http://www3.ingbank.pl/u235/navi/34075.
  16. Stop wariatom drogowym, http://www.stopwariatom.pl/.
  17. Wielka kampania życia, http://www.wielkakampaniazycia.pl/strona3.html.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu