- Autor
- Skrzypek Piotr
- Tytuł
- Społeczne wartości w misjach przedsiębiorstw - analiza porównawcza firm w Polsce i Stanach Zjednoczonych
Social Values in Corporate Mission Statements - Comparison of Polish and United States Companies - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 5, s. 252-260, tab., bibliogr. 7 poz.
- Tytuł własny numeru
- Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
- Słowa kluczowe
- Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wartości w biznesie, Analiza porównawcza, Misja przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility (CSR), Values in business, Comparative analysis, Enterprise mission - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Autor potraktował misję, jako zapis bezpośrednio związany z realizowaną w przedsiębiorstwie strategią i na tej podstawie dokonał analizy misji firm polskich z wybranych branż: informatycznej, rolno-spożywczej i finansowej, pod kątem następujących wartości: geograficznego umiejscowienia firmy; kluczowych wartości społecznych i filozoficznych; wizerunku publicznego; pracowników i menedżerów firmy. Ponadto, przeanalizował zróżnicowania branż oraz dokonał próby całościowego spojrzenia na badane przedsiębiorstwa funkcjonujące w Polsce. Przedstawił także wyniki analogicznych badań prowadzonych w Stanach Zjednoczonych, w celu porównania misji firm działających w Polsce i USA, w odniesieniu do problemu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Na zakończenie autor podał wnioski.
This paper's aim is presentation and interpretation of the results of the research on the mission statement content. At the outset of the study, 107 mission statements were collected (30 firms from the computer industry, 33 from the food industry and finally 47 from the financial industry). All mission statements were examined. It was verified whether each statement contains each of four components (geographic markets, technology, public image, employees) which might be considered as directly related to Corporate Social Responsibility of the company (considering mission statement being directly linked with strategy performance). The comparison of the industries is presented. Main conclusion is whereas the mission statements of Polish companies operating in food and financial industry are comparable, the statements of the computer companies we estimated significantly below the average. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bartkus В., Glassman M., McAfee В., A comparison of the quality of European, Japanese and U.S. mission statements: A content analysis, "European Management Journal" 2004 Vol. 22 No. 4, s. 393-401.
- Bartkus В., Glassman M., McAfee В., Do large European, US and Japanese firms use their Web silts to communicate their mission ?, "European Management Journal" 2002 Vol. 20 No. 1, s. 423-429.
- Bartkus В., Glassman M., McAfee В., Mission statement quality and financial performance, "European Management Journal" 2005 Vol. 24 No 1, s. 86-94.
- Forest D., David F., It's time to redraft your mission statement, "The Journal of Business Strategy" Jan/Feb 2003 Vol. 24 Iss. l, s. 11-14.
- Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
- Porter M.E., Kramer M.R., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Harvard Business Review Polska" wrzesień 2003.
- Szablewski A., Filantropia a wartość przedsiębiorstwa, "CEO - Magazyn Kadry Zarządzającej", http://www.cxo.pl/artykuly/53654.html [dostęp 03.02.2007].
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol