BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zbiegień-Maciąg Lidia, Klimkiewicz Katarzyna
Tytuł
Zaangażowanie prospołeczne pracowników w odpowiedzialnej firmie
Social Engagement of Employees in a Responsible Company
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 5, s. 304-311, bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Postawy społeczne, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Postawy pracowników
Social attitudes, Corporate Social Responsibility (CSR), Employee conducts
Uwagi
summ.
Abstrakt
Treść artykułu, to próba odpowiedzi na pytanie, czy pomimo różnorodności kultur organizacyjnych przedsiębiorstw i ich strategii rozwoju, społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR) może być czynnikiem wspierającym i ułatwiającym osiąganie zarówno celów społecznych, jak i celów biznesowych, w szczególności podnoszenie jakości zasobów ludzkich? W tym celu podjęto próbę przedstawienia podstawowych założeń realizacji idei CSR oraz omówiono procesy rozwoju gospodarczego, które doprowadziły do pojawienia się dwóch odmiennych typów zachowań pracowniczych, jako skutek doboru przez przedsiębiorstwo środków realizacji strategii i założeń biznesowych.

The concept of Corporate Social Responsibility, by some is seen as compatible with business goals, by others - as completely not consistent with that. The way how does the company see its role in society is based mainly on individual corporate culture and has also a significant influence on the personal management within the organization. Depending on the corporate culture one can specify two different types of corporate behaviour, as far as attitude to employees is concerned: on the one hand concentrating only on professional skills of workers, on the other - looking for employees, whose involvement could be profitable not only in economic but also in social aspect. In both cases CSR could be useful in developing the soft skills of personnel and in getting specific benefits from this development. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartsch G., Lernen in fremden Lebenswelten. Personalentwicklung, als Einstieg in das bürgerschaftliche Engagement von Unternehmen, Selbstverlag hrsg. von "Unternehmen: Partner der Jugend (UPJ)", Hamburg 2000.
  2. Habisch A., Corporate Citizenship Gesellschaftliches Engagement von Unternehmen in Deutschland, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg 2003.
  3. Porter M., Kramer M., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Harvard Bussines Review" 2003 nr 9.
  4. Porter M., Kramer M., Strategy and society, "Harvard Business Review" 2006 No. 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu